View Single Post
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Synes det er litt merkelig å omtale det som en ulempe. Hvis vi hadde valgt å IKKE massevaksinere, så ville vi fått mer sykdom, som igjen fører til flere mutasjoner raskere, i tillegg til høyere dødstall. Frister ikke veldig for min del.
Vis hele sitatet...
Du mener altså det er en fordel å gjøre viruset resistent mot vaksiner istedenfor da eller?
Det blir på samme måte som med antibiotika og grunnen til at man ikke skal ta det hver eneste dag, men kun en liten periode..
Om vaksinen funker så bra, hvorfor blir de som vaksineres smittet på nytt og opptil flere ganger?

Mutasjoner har jo skjedd raskt på løpende bånd samtidig som vi har massevaksinert, så at det vil skje raskere om vi ikke hadde gjort det stemmer ikke. Virus muterer hele tiden i sitt eget tempo for å tilpasse seg.
Vaksiner er jo faktisk en av grunnene til at virus endrer seg og skaper mutasjoner som kan smitte de som allerede er vaksinerte igjen.

Så langt er det heller ingenting som tyder på høyere dødstall, heller motsatt da Omnicron er mindre dødlig enn covid og enn så lenge ikke har særlig alvorlige bivirkninger for folk flest, mer milde forkjølelse/influensalignende symptomer.
Men så spørs det hvor lang tid det tar før det blir mutasjoner som blir verre igjen fordi det på nytt må tilpasse seg.


Sitat av *pi Vis innlegg
Vi burde ventet til viruset var ferdig utviklet, liksom?
Vis hele sitatet...
Leste du at jeg skrev det noe sted? Nei? Nei, da var det ikke det jeg mente heller
Sist endret av Flaffersen; 6. desember 2021 kl. 13:22.