View Single Post
Sitat av FabelFreak Vis innlegg
Takk for svar, nå skjønner jeg hva du mener. Jeg skal sende en klage ja, men synes det er vanskelig å formulere dette kort og greit uten for mye fillers. Kanskje blir klageskrivingen min noe preget av sinnet jeg har mot systemet, og jeg er redd for å gjøre saken verre, på en måte.

Trenger konkrete råd om hvordan jeg skal legge saken frem, kortfattet og saklig?
Vis hele sitatet...
Det blir jo litt vanskelig å komme med noe konkret når vi ikke vet noe om sykdomsbildet ditt, pluss at dette virker jo til å være opp til hver enkelt behandler. Jeg fikk uføre innvilget når jeg var 28, men første gang en lege hadde skrevet at jeg hadde angstlidelse ble uføre tidspunkt. Aldri noen på NAV som sa noe på det.

Så det eneste jeg kan foreslå er å finne et skriv som fastslår når sykdommen først oppstå og sende, eller ta et møte med NAV.

Jeg vil i alle fall kondolerer, ikke bare for sykdommen, men også for den nye sykdommen du skal måtte leve med, fattigdom

Sitat av Deezire Vis innlegg
Nettopp.

Og vi har ikke flat skatt i Norge, så din gjennomsnittlige skattesats vil være et sted mellom 14-16%, hvis vi går ut fra en inntekt mellom 2,66 og 2,91G. Det du skisserer tilsvarer et inntekt på 8G.

Jeg skulle ha presisert at jeg i forrige innlegg snakket om uføretrygd som ung ufør, ikke på generell basis om trygd.
Vis hele sitatet...
I 2018 fikk jeg 280.120,- brutto i uføretrygd. Jeg betalte totalt 56.452,- i skatt, det utgjør en skatte prosent på ca 20.15. Så da trenger vi ikke diskutere det noe mer
Sist endret av Kloakk; 17. februar 2020 kl. 18:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.