View Single Post
Sitat av FabelFreak Vis innlegg
Kloakk, er du sikker på det? Hva mener du med å "sette meg på 1G", jeg beholder jo vanlig uføretrygd selv om jeg får et eventuelt tillegg. Fint om du kan underbygge en sånn påstand. Altså jeg har fått innvilget minsteytelse, og den er på 20k brutto (vet ikke skattetrekket enda). Skjønner ikke vitsen med ung ufør tillegg hvis det ikke skal gi mer totalt pr måned.
Slik jeg forstår det; i følge NAV er ung ufør en kompensasjon for tapt arbeidsevne i ung alder, og skal erstatte manglende opparbeiding av inntektsbasert trygdegrunnlag.
Vis hele sitatet...
Jeg kan underbygge det med at jeg har minstesats pluss tillegg selv og har hatt det i 8 år.

Og du har helt rett, tillegget er for de som kun får minsteytelse, og om det stemmer at du får 20k minus 28%, det er vanlig skattt på trygd nå, så vil det utgjøre en betydelig sum for deg og du burde sende klage.

Jeg vet også dette fordi jeg hadde ikke jobbet de siste 5 årene før jeg fikk innvilget uføre, men det hadde broren min, han blei innvilget uføre før 26, men hadde en godt betalt jobb før det, jeg hadde ikke.

Min bror får ikke tillegget da det ikke ville gagnet han økonomisk, jeg får tillegget. Jeg har ca 17k han har ca 26k netto.
Sist endret av Kloakk; 17. februar 2020 kl. 17:05.