View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"Conclusion: Overall, there seems to have been no meaningful effects, and worrisome trends. I will not be investigating LSD microdosing further, as it is highly likely to be a waste of time."
fra https://www.gwern.net/LSD-microdosing

Nekter ikke for at eksperimentet ditt er interessant men jeg tror fortsatt dette bare er placebo.
Vis hele sitatet...
Dette er jo helt latterlig, hvor mange mennesker gjennomførte denne blindtesten egentlig?
Dette er jo også et ganske nytt felt som ikke er forsket mye på, og i de større testene som har blitt gjort med microdosering med pcilosybin er resultatene lovende for å si det mildt. Selv er jeg ikke veldig opptatt av disse undersøkelsene, da en nesten må prøve selv for å finne ut om det fungerer uansett. Som med all annen medisin. Et kjapt googlesøk fører meg likevel hit:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6364961/

"To date there are four scientific articles on microdosing. Three of these indicate potential benefits from microdosing. First, Johnstad [20] conducted a series of interviews with microdosers, who reported generally positive outcomes, including improved mood, energy levels and cognition. Second, in an open label study, Prochazkova et al. [21] found that microdosing led to increases in convergent and divergent thinking–common indicators of creativity. Third, a large cross sectional study found that microdosers reported reduced levels of negative attitudes and emotions, and increased wisdom, open-mindedness and creativity, relative to people who had never microdosed [22]. Fourth, the most scientifically rigorous study to date, was a double blind placebo controlled study by Yanakieva et al. [23]. This study showed changes in time perception following microdosing, but did not investigate variables related to health or wellbeing."

Uansett, alle sinn og psykiske lidelser er forskjellige. Så å avfeie at noen kan få positiv effekt av mikrodosering som ikke er placebo er meget spesielt, og en må nesten spørre seg selv hva motivet for et slikt standpunkt er...

Etter å ha lest denne tråden, og jeg kjenner meg igjen i mye her, er jeg overbevist om at dette ikke er placebo. Usikker på om effektene vil vedvare til evig tid, men det jo også trådstarter. En utrolig historie som bare er positiv.

Men det er jo mange mennesker som trenger negativitet og alltid vil være negative. Dette er bare en måte å takle frykt på, en nødvendig forsvarsmekanisme.
I enkelte livsfaser trenger vi dette skjoldet av negativitet for å takle livet. Da vil tanken på at det finnes en "kur" som gjør at dette skjoldet slipper være skremmende. Bare å akseptere at det muligens er slik er et stort steg på veien til et bedre liv.

Sorry til ts for at denne tråden har sklidd litt ut. Jeg tar på meg mye av skylden for dette. Om ønskelig kan sikkert admin flytte de siste 4-5 postene til en annen tråd der mikrodosering diskuteres generelt.Synd hvis denne tråden som handler om et enkelt prosjekt skal bli ødelagt av generell synsing og off-topic stuff.