View Single Post
Jeg googlet dette mye selv, men var utrolig lite info å finne. Så svarer så godt jeg kan.
Det var veldig likt en større dose, bare mildere. Det skal sies at jeg reagerer ofte annerledes på div dop enn det som er vanlig.

Det jeg merket var litt svimmelhet. Som en mild karusell, men det var bare deilig. Etter hvert falt jeg inn en slags søvn, men det var en spesiell søvn. Litt som lucid dreaming bare at jeg ikke klarte å kontrollere drømmene. (Prøvde heller ikke) Fikk ikke helt tak i alt, men det var mye fra barndommen og ungdomstiden min. Ikke nødvendigvis kjipe ting, men litt som en påminner om hvorfor ting har blitt som fe har blitt. Det skapte litt klarhet. Dette var det mye, mye mer av på flooddose.
Neste dag følte jeg meg fantastisk.
I dagene etter merket jeg at det dukket opp barndomsminner som hadde helt gått i glemmeboken. Dette også var det mye mer av på flooddose.

På flooddose var det egentlig det samme, bare mye kraftigere. Noe av det som skjedde på flooddose: Etter en grundig gjennomgang av barndommen, var det som en vond følelse i brystet jeg har hatt så lenge jeg kan huske forsvant. Det var som om den ble operert ut, noe av det sykeste og mest fantastiske som har skjedd meg. For min del var der mye undertrykt sorg fra barndommen som ble forløst, sorg jeg ikke visste jeg hadde. Sorg som hadde blitt til hat og bitterhet.
Har prøvd mye psykalelica tidligere, men aldri noe som har klart å penetrere dette som ibogaen gjorde.

Fikk ikke noe særlig visuals, bruker heller ikke få det. Men hadde tracers tror jeg det heter, i flere dager etterpå. Dvs jeg så bevegelser "henge igjen" i luften på en måte. Og en slags blinkende lys i sidesynet. Dette syns jeg bare var digg, og ble litt skuffet da de forsvant etter en liten uke. Ellers følte jeg en åpning av "det tredje øyet". Dette høres kanskje merkelig ut, men for meg var alt som skjedde bare for det gode.

Det skal sies at jeg har slitt med depresjoner hele livet, og har brukt mye energi på å prøve å få bukt med dette. Jeg har utforsket sinnet grundig, flere år med meditasjon og div. Har vel egentlig prøvd det meste av behandling uten særlig hell.
Ibogaen hjalp meg veldig, nesten utrolig det finnes noe sånt. Men funker nok ikke slik på alle.

Avslutter med en generell advarsel. Spesielt for ungdom og unge voksne.
Psykalelica er ikke noe å tulle med. Det er ikke noe en gjør for morro skyld. Det er for voksne mennesker som er trenger hjelp. Det er for mennesker som har utforsket sitt eget sinn, og mener at en "badtrip" kan være givende. Som vil øke sin forståelse for selv og det rundt dem, som ikke er redd for å få en ny virkelighetsoppfatning. Det virker nesten som jo "sykere" folk er, dess mer hjelp får de av det, og jo "friskere" folk er, dess mer skummelt blir det for dem. En må ha respekt for det, selv bruker jeg å si en slags bønn før jeg tar det, som: "kjære sopp, nå har jeg det ikke bra, ver så snill å hjelp meg med problemene mine". Har aldri hatt en såkalt bad trip. Psykalelica skal aldri blandes med cannabis eller andre rusmilder. Vet at mange bruker det annerledes, tar små doser og blander det med diverse og det er helt fint. Men noen får desverre mer enn de ba om, og liker ikke den nye virkelighetsoppfatningen de har fått. Da var de ikke klare for det.
Hvis du vil utforske deg selv eller det "spirituelle" bør du først begynne med meditasjon. Gjerne lese noen gode bøker eller se dokumentarer om emne. Hvis du finner dette givende kan du evt prøve psykalelica senere. Men som sagt, ikke for morro skyld.

Herregud det ble langt
Peace out.

Tok ca 1 gram TA på testdosen..
Sist endret av iamafreak; 24. mai 2020 kl. 01:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.