View Single Post
Det jeg ikke forstår (da med min tankegang), er hvorfor noen mener at vi blir mer og mer automatisert/zombifisert i dagens, samfunn med tv og internett og hva det nå måtte være. Hvermannsen har jo aldrig noen gang hatt bedre innsikt i den store verden omkring seg. Og aldrig hatt bedre tilgang på uavhengig informasjon, til å gjøre opp egene tanker. Som f.eks å sitte på freak og diskutere med random folk. Ja, det er også mye sludder på tv og internett. Men var det virkelig bedre før i tida da? Hvis vi spoler tilbake til vikingtida, så måtte jo folk stort sett bare anta at det høvding sa var sant. Og var nok minst like avhengige av samfunnet for å overleve. Og jeg kan lett se for meg at det var mye vanskeligere å stå utafor samfunnet da, om du hadde litt fargerik tankegang.

Hva mener du med å melde seg ut av samfunnet? Om du liker tanken på å overleve aleine i skogen, så må du jo absolut prøve det, selv om jeg trur du innerst inne kommer til å savne litt komfort i det lange løp. Men det er jo fult mulig å skru av tv og internett, uten å gå all in hardcore huleboer og.