View Single Post
bakgrunnsbilde
Trådstarter
11
Sitat av kaktusen Vis innlegg
Kan man ikke bare trykke på "fortsett å lese (gratis)" som vist i skjermdumpbildet av TS?
Vis hele sitatet...
Tuller du? Det har jo åpenbart slått meg å trykke på den, den boksen som faller under er det som ekspanderes når du trykker på ''fortsett å lese gratis''.

Sitat av Knask Vis innlegg
Da må man først registrere seg og deretter og logge inn med Schibsted-konto - hvilket gjør det totalt uaktuelt for mitt vedkommende.
Vis hele sitatet...
Helt enig, må vel ty til å kjøpe papirutgavene så lenge de gjelder. En skulle tro at når det er skattepenger som støtter de her avisene at en hadde rett til å få tilgang til det her uten å måtte betale for det eller registrere seg med noe så latterlig som Schibsted.

Sitat av Vekst Vis innlegg
Jeg skal ikke late sånn om jeg kan alt om dette, men jeg har blitt eksponert til det litt.

De største juridiske driverene av disse endringen de siste årene er personvernlovgivning (CCPA og GDPR).

De største tekniske driverene ledes av Apple/Safari. De har en såpass stor markedsandel (spesielt i Norge) at endringer der har en stor konsekvens for markedet som en helhet og folk må tilrettelegge for det - spesielt siden iPhone/mac brukere er verdifulle målgrupper.

Uansett, det Apple gjør er ITP (Intelligent tracking prevention) i Safari. De har gjort en del oppdateringer de siste årene. https://webkit.org/blog/9521/intelli...revention-2-3/

Firefox følger også etter. Samtidig så hadde det ikke overrasket meg om Google gjør det etterhvert og. De har en såpass stor markedsandel og en ekslusiv tracking backdoor via Chrome. Det vil skade konkurrentene deres (som Facebook) langt mer enn seg selv.

I stor grad så går dette ut på å stoppe skriving og lesing av cookies med unike IDer som tillater sporing på tvers av nettsider.

Ganske mye bra informasjon her: https://headerbidding.co/intelligent...revention-itp/
Vis hele sitatet...
Akkurat det der høres jævla bra ut, takk for at du deler!
Sist endret av skråstrek; 26. februar 2021 kl. 18:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.