View Single Post
bakgrunnsbilde
Trådstarter
11
Sitat av feddiriko Vis innlegg
De sier det er for å personalisere bla. fremsiden bedre. Om du er mer interessert kan du høre denne episoden. Der intervjues kodere bak vg.no som blir stilt dette spørsmålet https://open.spotify.com/episode/6hY...RO2jVThbFfddxw
Vis hele sitatet...
Takk for lenken, skal sjekke det ut!

Sitat av Vekst Vis innlegg
Flere årsaker.

1. De kan spore deg på tvers av alle nettsidene deres og lage en bedre annonseringsprofil over deg. For eksempel å sy sammen Finn.no, Aftenposten og VG besøksmønstrene dine. Det blir vanskeligere å tracke folk på tvers av nettsider nå om dagen på grunn av tekniske endringer i hvordan nettlesere fungerer. Om du logger deg inn med en epost/schibsted profil så er det plutselig mulig igjen. Bonus: Nå kan de spore deg på tvers av enheter også.

2. Jeg tipper at om en bruker har registrert seg og er logget inn så er det lavere friksjon til å oppgradere til et betalt abonnement. Det blir det penger av.

3. Som nevnt av feddiriko - de gjør sikkert personalisering av innholdet deres mot din brukerprofil.

4. Du må sikkert godkjenne at de gjør alt dette i en terms of service/EULA/personvernerklæring når du registrerer deg.

Velkommen til 2021.



De snakker om dette 43.30 om andre er interessert. Det mer eller mindre bekrefter det jeg skrev over. De gjør cross-site tracking på tvers av Schibsted domener. De gjør det for bedre målrettet annonsering. De gjør det også for å eksperimentere med personalisering og A/B testing.
Vis hele sitatet...
Det var noe i denne gata jeg kunne tenke meg ja, i og med at schibsted er så stort. Gode poeng, takk for svar.