View Single Post
Sitat av chrox Vis innlegg
Du er i stand med dine sanser å bedømme virkningen på cannabis fordi du er en erfaren bruker. Det er greit å jeg tror deg, fordi jeg kan selv fint dette. Men en uerfaren bruker vet ikke dette, og kan grønne lett. Er det prosentopplysninger på produktet så er det jo garantert flere cannabis produkter og man kan velge hva man vil ha og hva som passer.

Alt handler ikke om deg, og ting foregår ikke for det meste som det gjør i din verden. Jeg kan tørre å påstå at du er heldig og har en eller flere brae kontakter. Typisk for en som røyker hver dag. Det er mange her som ikke har disse kontaktene og kjøper kanskje bare 1-2 gram om gangen. Da må man ty til gateselgerne på grønland eller andre ymse kontakter som selger lite om gangen. De har ofte kokain og tilby. Bor man på små plasser må man ofte ty til et rusmiljø for å få tak i hasj. Da tilgangen er litt her og der. Man får til slutt mye rare kontakter på telefonen sin som kanskje ringer og tilbyr deg et eller annet de vil selge. Er sjeldent faste selgere på små plasser fordi de blir busta. Det er en plate her og der hos forskjellige folk. Hvis du tenker litt dypt, så skjønner du dette.

Kan forresten legge til å si at standarden har økt betraktelig på Grønland på 10 år. Før fikk man lys steinhard knekkebrød. Nå i dag er 90% av det som regel det vi kalte standard pluss før i tiden. At det er dritt på grønland er ikke realiteten lenger. Nå i dag får man en grei bønne til 100 pris. Den gode hasjen har økt i pris, så det er faktisk verdt pengene. Røyker du boblings hver dag og så går på grønland og kjøper litt, da kan det godt hende du syns det er dritt. Det er en annen sak

Angående løsningen på emnet. Hva mener du? At det er de kriminelle organisasjonene som opprettholder forbudet?
Vis hele sitatet...
Det du sier stemmer. Jeg var kanskje rask med postingen. Det å legalisere cannabis er ikke en bare-bare prosess. La oss si cannabis er legalisert, hvordan skal det drives? Hvem skal dyrke det? Hvis det er lov i butikk, hvem kan dyrke det? Hvor mye kan dyrkes o.s.v. Det vil nok bli noe ala dra innom vinmonopolet og kjøp. Eneste positive med dette er at prisene på varer vil stupe ned kraftig.

Til syvende og sist så er det nok staten som tjener med en kriminell. Tenk deg dagens system.
Sist endret av Ivar; 13. november 2011 kl. 21:38.