View Single Post
Trådstarter
110
Sitat av Ivar Vis innlegg
- Lettere tilgjengelig for mindreårige
*Det er i dag innmarri vanskelig for 14-17 åringer å fikse seg øl, alkohol, snus, sprit og røyk Ikke bruk tynne argumenter i kampen for legalisering. Legg ut hard fakta istedenfor.

- Ingen prosentopplysning av virkestoff på produkt
*Jeg driter i % thc, så lenge potten er god og jeg blir fjern. Per dags dato er jeg i stand med mine sanser å fortelle kvalitet, så % er ikke en nødvendighet. Har av og til fått vite % nivået, og det er fullt mulig de tallene stemmer, men tbh så driter jeg i tall. Lukter den godt, smaker den godt, er den tørr og gjør meg fjern så er det høy nok % for meg.

- Lettere å komme i kontakt med sterkere rusmidler som man ofte kan bli tilbudt av selgere.
*Bullshit, som regel så selger en pot røyker bare pot, men selv om han selger andre varer. Jeg har ennå ikke møtt på en som tilbyr meg noe nytt, sier ikke at de ikke finnes. For det gjør de helt sikkert. Men ditt problem at du kjenner feil kar.

- Kriminelle organisasjoner tjener milliarder på cannabis salg som staten kunne hadd enorm inntjening på.
*Der nevnte du løsningen på emnet Formuler spørsmålet annerledes og tenk litt dypt så skal du skjønne hva jeg mener
Vis hele sitatet...
Du er i stand med dine sanser å bedømme virkningen på cannabis fordi du er en erfaren bruker. Det er greit å jeg tror deg, fordi jeg kan selv fint dette. Men en uerfaren bruker vet ikke dette, og kan grønne lett. Er det prosentopplysninger på produktet så er det jo garantert flere cannabis produkter og man kan velge hva man vil ha og hva som passer.

Alt handler ikke om deg, og ting foregår ikke for det meste som det gjør i din verden. Jeg kan tørre å påstå at du er heldig og har en eller flere brae kontakter. Typisk for en som røyker hver dag. Det er mange her som ikke har disse kontaktene og kjøper kanskje bare 1-2 gram om gangen. Da må man ty til gateselgerne på grønland eller andre ymse kontakter som selger lite om gangen. De har ofte kokain og tilby. Bor man på små plasser må man ofte ty til et rusmiljø for å få tak i hasj. Da tilgangen er litt her og der. Man får til slutt mye rare kontakter på telefonen sin som kanskje ringer og tilbyr deg et eller annet de vil selge. Er sjeldent faste selgere på små plasser fordi de blir busta. Det er en plate her og der hos forskjellige folk. Hvis du tenker litt dypt, så skjønner du dette.

Kan forresten legge til å si at standarden har økt betraktelig på Grønland på 10 år. Før fikk man lys steinhard knekkebrød. Nå i dag er 90% av det som regel det vi kalte standard pluss før i tiden. At det er dritt på grønland er ikke realiteten lenger. Nå i dag får man en grei bønne til 100 pris. Den gode hasjen har økt i pris, så det er faktisk verdt pengene. Røyker du boblings hver dag og så går på grønland og kjøper litt, da kan det godt hende du syns det er dritt. Det er en annen sak

Angående løsningen på emnet. Hva mener du? At det er de kriminelle organisasjonene som opprettholder forbudet?