View Single Post
Sitat av Ivar Vis innlegg

- Lettere å komme i kontakt med sterkere rusmidler som man ofte kan bli tilbudt av selgere.
*Bullshit, som regel så selger en pot røyker bare pot, men selv om han selger andre varer. Jeg har ennå ikke møtt på en som tilbyr meg noe nytt, sier ikke at de ikke finnes. For det gjør de helt sikkert. Men ditt problem at du kjenner feil kar.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bullshit litt engang. I de miljøer det røykes hasj, særlig når du er "opprørsk" ungdom, så vil du også omgås andre stoffer. Det er hvertfall min erfaring, og såvidt jeg har fått med meg, veldig mange andre sin også.
Jeg har flere ganger opplevd å bli tilbudt heroin når de er tom for hasj, blitt tilbudt å ta et trekk heroin når jeg kom til leiligheten, eller en gratisprøve amfetamin for å "hjelpe selger teste kvaliteten."

Mange som kjenner feil kar isåfall, da det er velkjent at forbudet blander sammen milde og sterkere stoffer. Og det er nettopp derfor hasj kan være en inngangsport til sterkere stoffer, på grunn av forholdene forbudet skaper. Eller hva er forklaringen din på den såkalte trappetrinnsteorien, hvis den ikke er skapt av forbudet og blandingen av stoffer og miljøer?