View Single Post
Jeg mener nå det beste er å ligge ute i gresset under et stort tre eller lignende, høre på fuglekvitter og vindsus.. En TV er ihvertfal det siste i verden jeg ville hatt stående på under en slik opplevelse Folk som ikke engang gidder å slå av TVen før de skal gjøre noe så drastisk med bevsstheten sin synes jeg faktisk ikke fortjener muligheten til å oppleve det disse plantene har å by på.
Vis hele sitatet...
Først vil jeg bare si at forslaget ditt er nok de beste omgivelsene for slike ting. Dessverre er høsten her og vinteren på tur.. På den andre sida må jeg si jeg ikke helt skjønner hvorfor det er så ille at tv står på? Greit nok, denne planten fordreier sansene noe, men om man planlegger litt hva som står på, så burde det ikke ha noen negativ innvirkning. Og siden noe av effekten er at sanseinntrykkene blir mer interessante, hvorfor ikke utnytte nettopp dette?

Jeg sier meg enig med Mentalmelt. Det verste jeg ser er Salvia-videoer på youtube - ettersom de er fyllt til randen av slike mennesker. Men musikk fungerer absolutt fint - så lenge utvalget er gjennomtenkt.
Vis hele sitatet...
Er det noe riktig ille med slike mennesker som har en tv på under seansen? Det må vel kunne sies å være opp til hver enkelt hva man foretrekker? Om man vil sitte i et helt stummende mørkt rom alene, eller om man har andre lyster, så bestemmer man jo dette selv.. Det viktigste må jo være at man har en bra opplevelse. Noe man mest sannsynlig vil få om man er "kildekritisk" whatever medium.

Ellers takker jeg for tipset!