View Single Post
mye mulig fmg har fast optikk, i såfall må du finne kompatibel sfp å sette inn, er ikke så lett som å bare flytte sfp fra hjemmesentralen.

Sitat av cregeland Vis innlegg
Edit:
Leste gjennom scriptet ditt en gang til @Trrunde og hvis jeg forstår det riktig så kan det se ut som jeg ikke trenger å switche portene men fortsetter å bruke routing og igmp-proxy. Switching synes kun nødvendig dersom jeg skal ha det samme ut fra alle portene på EdgeRouter bortsett fra fiber uplink. Det trenger jo ikke jeg som har 1 switch til meg og 1 switch til hybelen.

F.eks noe i denne duren?:

Kode

 
set port-forward auto-firewall enable
set port-forward hairpin-nat enable
set port-forward lan-interface switch0   <— HER SETTER JEG ETH2 OG ETH3 ISTEDENFOR
set port-forward wan-interface eth0.102

set protocols igmp-proxy interface eth0.101 alt-subnet 0.0.0.0/0
set protocols igmp-proxy interface eth0.101 role upstream
set protocols igmp-proxy interface eth0.101 threshold 1
set protocols igmp-proxy interface switch0 role downstream   <— HER SETTER JEG ETH2 OG ETH3 ISTEDENFOR
set protocols igmp-proxy interface switch0 threshold 1   <— HER SETTER JEG ETH2 OG ETH3 ISTEDENFOR
Vis hele sitatet...
Der configen sier switch0 må du ha erstatte dette med to linjer, en med eth2 og en med eth3, dersom det er her du kobler til dine switcher.
Sist endret av Trrunde; 18. desember 2020 kl. 00:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.