View Single Post
ArbeidsledigProletar
Sitat av Duckie Vis innlegg
Jeg har inntrykk av at de som roper høyest er de som blir hørt. Selv er jeg med i en del grupper som "Fedrelandet er viktigst", da jeg ønsket å finne andre likesinnede. Jeg kommer til å melde meg ut av gruppen. Når venstresiden bruker uttrykket brungrums føler jeg ofte det er på sin plass, da kommentarene i denne gruppen er lite gjennomtenkte og for det meste går på personangrep av typen "����", "skulle vært skutt", osv.

Når du sier at den ene gruppen fremstår som barn vil jeg si at dette endrer seg veldig etter hvilket medium du bruker, og Facebook er virkelig bunnslamet. Jeg vil anbefale Twitter, til tross for få tegn.

Document.no er en god kilde for diskusjon om innvandringspolitikk, men å utelukkende henge der bør du ikke da du lager deg et ekkokammer. Akkurat som algoritmene på Facebook gjør for deg etterhvert.

Når det gjelder "hva som i det siste har skjedd i norsk politikk" vil jeg kalle det en polarisering. Folk leser ikke lenger "nyhetene". De leser nyhetene de selv vil.

Mainstream media blir av alternative nyhetskilder beskyldt for å være partiske, og for å ta mindre hensyn til sin rolle som god presse, fordi de som regel vinkler saker i favør til sitt narrativ.

Undertegnede har selv opplevd dette et par ganger i forbindelse med Osnes/Eliassen-saken, Haldenlærer/"overgrep"-saken og fyllinga-på-Ørnes-saken, men dette er bare anekdotiske bevis.

Uansett har det seg i hvert fall slik at en rekke mennesker har sett seg lei av fremstillingene og tilbyr nå alternative nyhetskilder. Disse ser ofte ut som blogger og kaller seg ting som ektenyheter. Ofte har de akkurat samme saker som NRK, men fyller inn detaljer som MSM (mainstream media) ikke skriver, som utseende eller andre identitetsmarkører.

Man kan se på det som en slags borgervernsgruppe som går imot et politi som kun favoriserer festbråk-anmeldelser og henlegger voldtektssaker...
Vis hele sitatet...
Fedrelandet er viktigst? Hva er du ? Satt slekta di på Eidsvoll eller? :P
Gawd, så pretensiøst. Du ble bare tilfedligvis født her.

Med sånne innbilte paranoide ideer om at siden media ikke deler ditt eller dines fordømmende ideer om at rase er ytterst viktig informasjon i en nyhet om lovbrudd.
Jeg ler nesten høyt. Legg fra deg og kom inn i den virkelige verden en dag, kompis. Det er fett her, slipper du å være så redd for at "MSM" skal lure deg til å ha et litt mer nøytralt syn på ting. Wooo. (nå kommer jo du til å dra denne sykt langt og mene at jeg sier at """""MSM"""" er perfekte og at de er helt nøytrale. Det sier jeg ikke, men jeg sier at din framstilling er den... eh, ikke helt opplyste, les deg opp på "confirmation bias", du nevner fenomenet sjøl.)


Uansett, Norge er nå som den adelsfamilien i London som sitter i slottet sitt og holder de Syriske barna fra barnehjemmet som brant ned ute, la slummen, Libya ta seg av dem, de deler jo. Så kan Listhaug sitte ved porten til herregården vår og spytte på dem. Vi kan jo ikke bygge ut en ny fløy for å huse disse, det må vi da skjønne. Det koster penger, la de bo på gata og bli brukt av opportunister (voldtektsmenn og ISIS)
For de kan jo også gjøre ugang inne hos oss, så det er best de utenfor.

Til slutt, HVORDAN er "document.no" noe bedre enn facebookbunnslammet du klager på?
Det er jo bare sykt barnslig, "oooh, vi er så redde for folk av utenlandsk opprinnelse at vi må samle saker med dem". "Media beskytter dem, vi trenger en gapestokk siden vi (og vesten generelt) tydeligvis ikke har fungerende rettsvesen". Borgervern. "Dere" er jo like langt fra idealene dere påstår dere beskytter som voldtektsmenne dere er så redde fra. SAMME FORBANNA ULLA. (bare en vestlig variant ofc) Det dere ønsker er jo en form for Sharialov, en absolutt lov som beskytter oss fra disse skumle hordene med muslimer som bare VELTER innover grensene våre i HOOOPETALL.
Sist endret av Batabusa; 22. april 2017 kl. 11:43.