View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av magnusronning Vis innlegg
Hvor lenge har vi holdt på med dette? cannabis ble ulovlig i starten på 90-tallet fordi en mann i Usa mente at innvandrerne, som afrikanere og mexicanere fant opp jazz musikken fordi de røyket cannabis, og når hvite kvinner røyket fikk de lyst til å ha sex med dem. Hvis det er grunnen til at det ble ulovlig, hvorfor i alle dager er det fortsatt ulovlig nå som verden skal være så anti-rasistisk?
Vis hele sitatet...
Du bommer litt på historikk og grupper som var grunnlaget. Wikipedia har ein finfin aritkkel med tittelen 'War on drugs' som tar for seg litt av bakteppet.
Sitat av magnusronning Vis innlegg
Jeg tror ikke Norge vil legalisere, ikke på grunn av helsen til andre folk, men på grunn av at de ikke tjener nok penger på det. Jeg skal prøve å forklare det nå. I dag sender leger ut resepter i hytt og pine uten å tenke seg om. Mange av disse reseptene er resepter på piller som er mye farligere enn cannabis.
Vis hele sitatet...
Det aller meste av medisinen har dokumentert virkning. At ein del av den medisinen som vert nytta ved alvorleg sjukdom, t.d. cellegift, er farleg for eit friskt menneske er ikkje eit argument i så måte.

Kanskje du kan peike på konkrete medisiner her? Og kvifor vil staten tene mindre på cannabis enn dei konkrete medisinane? Staten sel ikkje medisiner. Det er det legemiddelbransjen som gjer.
Sitat av magnusronning Vis innlegg
På dokumentaren jeg nevnte over her, culture high, får vi se en ung gutt som har gått på 24-25 piller hver eneste dag i fem(?) år. Mange av disse pillene er utrolig farlig, og bør ikke gis til barn.
Vis hele sitatet...
Totalt meiningslaust utsagn utan at du opplyser om kva det var, og kva diagnosen var. At unødvendig medisinering førekjem tviler eg ikkje på, men cannabis er ikkje løysinga på det. Meir restriktiv foreskrivingspraksis er.
Sitat av magnusronning Vis innlegg
Han ble avhengig av disse pillene og måtte på avrusning. de hadde ett valg igjen og det var medisinsk marijuana. Vet du hva? han sluttet med alle anfallene han pleide å ha, ble mye bedre og gikk fra 25 piller daglig til 2 piller, bare på grunn av at han fikk medisinsk marijuana. Grunnen til at jeg tar opp dette er fordi jeg skal prøve å forklare så godt jeg kan når jeg sier at staten ikke tjener nok penger på det. Hva koster mest tror du? å ta 25 (forskjellige) piller hver dag, eller litt medisinsk maijuana?
Vis hele sitatet...
Du er klar over at staten, gjennom NAV og helseforetaka, har massive utgifter til medisin, og aktivt forhandler med legemiddelbransjen om reduserte priser? Å halvere medisinbruken i helsevesenet kunne antakeleg spart staten for milliarder. Så billegare legemidler ville definitivt vore i staten si interesse.
Sitat av magnusronning Vis innlegg
Grunnen til at jeg forteller dette er fordi folk kan kjøre rundt pillefjerne på lovlige rusmidler som rivotril, valium osv uten at dette får konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Feil
Sitat av magnusronning Vis innlegg
Det er sikkert utrolig mange skrivefeil i dette innlegget, men som sikkert staten ville sagt, "det skyldes at han røyker cannabis, han blir for lat og slurvete" hahah
ha en fin dag alle sammen, håper dere nyter den.
Vis hele sitatet...
Hovudproblemet med innlegget er at det er aparte konspirasjonsteorier og idioti du kjem med. Om du ønskjer legalisering bør du med respekt å melde enten presentere koherente og gyldige argumenter, eller så bør du halde kjeften din godt lukka. For innlegget ditt er eit bra skriv til grunnar til at cannabis ikkje bør legaliserast...