View Single Post
Sitat av Stingray Vis innlegg
Uansett om min kompis ikke har betalt depositum eller husleie, så kan ikke huseier gjøre dette. Ferdig snakket.

Vi andre kan tydeligvis noe om dette, siden vi også har spurt her på freak, HTU, forbrukerrådet og hele pakka der. Alle har sagt at vår sak stemmer.
Vis hele sitatet...
Deres side av saken kanskje, og det er helt greit at du føler deg ferdig snakket. Fakta er at du er bortvist derfra av politiet, kompisen din har ikke tak over hodet og som du sier selv så er kontrakten brutt.

Du får ikke 3mnd oppsigelsestid om du ikke en gang har betalt depositum. Min erfaring fra lignende saker sier meg at dere har 0 sjanse for å vinne frem med noe som helst. Høyst sannsynlig kan utleier kreve betaling for tapt leieinntekter om han taper på dette.

Verden er ikke like svart hvitt som det står i lovverket.
Som leietaker kan du også heve kontrakten om enkelte vilkår ikke er oppfylt, og det samme kan utleier.

At utleier ga leietaker nøklene viser at leieforholdet teknisk sett har startet, men som sagt så tror jeg ikke det blir lagt mye vekt på det i en evt sak.

Og en uttalelse fra forbrukerrådet har liten verdi, de uttaler seg alltid på generelt grunnlag.
Sist endret av random105675; 9. juli 2018 kl. 23:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.