View Single Post
Sitat av moonlord Vis innlegg
De fleste vil vel være enig i at cannabis og bipolar stort sett er en dårlig combi. Alltså, fucker personligheten, hva legger du i det ?
Vis hele sitatet...
Legger ikke noe spesielt i det, men det virker som du prøver å si at hasj er ufarlig kontra alkohol.

Sitat av moonlord Vis innlegg
Det jeg får ut av artiklene dine er at røyking i ung alder kan utløse sykdom.
Vis hele sitatet...
Da skjønner du ikke hva som står der, eller så har du bare skumlest. Det er ikke sånn at bipolar bare helt plutselig kommer i en alder av 34 eller 57, noe av grunnen til at det forskes på yngre personer.

Sitat av moonlord Vis innlegg
Også kommer det en mer interessant en. Cannabis kan "utløse" eller trigge nye episoder. Og dette kan jeg kjenne meg igjen i, samtidig er det derfor det faktisk har en form for medisinsk effekt eller et potensialet for selvmedisinering.
For min del hadde jeg vagt en cbd-strain over antipsykotika hver dag.
Vis hele sitatet...
Det er jo nettopp dette, her i Norge har du ikke muligheten til å velge CBD strains og får gjerne strains med høye THC levler. Cannabis i Norge vil ikke være så veldig medisinsk uansett hvordan du da prøver å vri på det.
Ja, du kan sikkert være heldig å møte på en kar som selger deg en bagger med noe med høyere CBD innhold, men alikevel vil det forsatt ikke være så veldig medisinsk, det er flere ting som spiller en rolle inni det bildet også slik som genetikken på plantene.

Sitat av moonlord Vis innlegg
Når man er deprimert er det fint å ha noe som pusher deg litt opp og når du er manisk er det fint med noe som pusher deg litt ned.
Vis hele sitatet...
Ja og? det finnes mange ting utenom rusmidler som kan gjøre dette også.

Sitat av moonlord Vis innlegg
Det er slik medisinene bipolare får også virker. Det er antageligvis like stor eller større risiko for å utløse mani med antidepressiva.
Vis hele sitatet...
What? medisinene som hjelper utløser mani? det høres helt på trynet feil ut.

Sitat av moonlord Vis innlegg
At alkohol er mindre skadelig er bare fjas fra din side, det trigger også episoder. Ikke minst depresjon, bare tenk dagen derpå etc..
Vis hele sitatet...
Kom med noe kilder på at alkohol er mye farligere da, sånn før du sier det bare er fjas
En øl sender deg ikke i psykose eller gir deg panikkanfall, det kan 0.2 weed fort gjøre.

Selv har jeg aldri opplevd å bli deppa av alkohol eller dagen derpå så det tenker jeg faktisk ikke over.
Sist endret av Slæsken; 22. juni 2017 kl. 14:09.