View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Dette er jeg egentlig ganske enig i*, og jeg har ikke skrevet noe som indikerer det motsatte.
Vis hele sitatet...
Jeg ble litt usikker i og med at du nevnte det å forholde seg til statistikk og sannsynlighet, og utbroderte litt i tillegg i fall jeg var uklar, men da ser det ut til at vi er enige.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
*Dette er det eneste utsagnet ditt jeg stiller meg litt avventende til: … Dette kan tolkes på veldig mange forskjellige måter, og hvis man leser det helt matematisk ville det innebære f.eks å usett og uten forvarsel skyte enhver inntrenger i hodet fra trygg avstand.
Vis hele sitatet...
Ja, det må sees i sammenheng med mitt tidligere utsagn: "Det betyr selvsagt ikke at jeg umiddelbart ville skutt vedkommende, men det betyr at jeg ville vært villig til å gå svært langt for å sikre meg selv dersom ikke vedkommende hadde satt avgårde i full fart i det jeg hadde gjort det klart at det er folk tilstede." Det får jo være grenser på hvor triggerhappy man skal være.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg stusser også på tallet 1/10000, men dette var formodentlig bare ment som et eksempel?
Vis hele sitatet...
Jepp, helt tilfeldig valgt. Hvor stor faktisk andel av innbrudd i befolkede hus hvor hensikten utelukkende er tyveri uten vilje til å skade andre, har jeg ingen anelse om.