View Single Post
Hei,

Jeg jobber som automatikerlærling i en bedrift som driver med byggautomasjon. Denne uken rehabiliterte jeg en tavle, men siden enkelte av systemene som skulle bygges om var kritiske å holde i drift var vi nødt til å koble med spenning på. Etter et par dager så hadde en av stripsene vi satte inn i en kontaktor falt ut, og lå skjeivt inne, slik at motoren kun fikk tilførsel av 2 faser. Sikringen på kursen var overdimensjonert, så motoren brant opp før sikringen gikk. I 2 dager etterpå var det en sterk lukt av brent isolasjon, og dette var jeg nødt til å jobbe med. På slutten av den ene dagen begynte jeg å hallusinere da jeg kom hjem, men det gikk dog bort ila neste dag (mulig det var grunnet veldig lange arbeidsdager, men jeg vet ikke helt).

Jeg vil helst ikke stille noe store krav til arbeidsgiveren og få en dårlig tone med han, men ettersom jeg både var nødt til å koble med spenning på, til dels alene (som lærling er jo ikke akkurat dette helt etter boka) og var nødt til å jobbe når det var slik dårlig luft der inne hadde det vært fint å få noe form for kompensasjon for dette. Noen som kan hjelpe meg med en greit måte å ta opp dette med arbeidsgiver uten å skape en dårlig tone mellom oss? Vi har forresten ingen tillitsvalgt i bedriften, noe jeg også syns er litt problematisk.
Sist endret av Delta9THC; 12. april 2014 kl. 23:24.