View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Har vært utombys en stund og jeg så flere har postet spørsmål som jeg skal prøve å ta tak i.

DfenZ: Om det har regnet har lite å si, sopp vokser veldig fort og kan dukke opp over natten. Ellers er all infoen korrekt ang beitemarker, gresssletter. Men husk at mange områder i bystrøk kan være sprøytet med ugressmidler, man vil derfor ha vanskeligheter med å finne sopp på steder som tilsynelatende ser perfekte ut siden de er behandlet.
Temperatur er ikke noe man bør henge seg opp i, det er som sagt i høsten at soppen dukker opp, det er ingen nøyaktig vitenskap for å vite akkurat hvilken da/uke sopp vil dukke opp, man må bare lete (noe som er hele sjarmen med sopphobbyen).
Personlig har jeg plukket sopp fra ca 50m til et par hundre meter+ over havnivå, finner heller ikke noe særlig sammenheng her, så lenge man er under tregrensen (maks høyde for voksende trær) vil det finnes sopp i min erfaring.

Relevant: Jeg spiste sopp i en alder av 18 og hadde en kjempefin opplevelse, jeg mener man i det minste burde være myndig, noen ville vel sagt 20 eller kanskje til og med 25 siden vi har flere indikasjoner på at hjernen er ferdigutviklet på det punktet. Etter fyllte 18 år mener jeg det har mer med individet å gjøre, hvor klar eller trygg h*n selv føler seg på å innta psykedelisk sopp.

Dexxter: Nei, sopp er ikke sånn som på TV. Hallusinasjonene er i sjeldent slik som i filmer, synet er bare en av sansene og alle sansene vil forandre inntrykk.
Man vil først kjenne det i kroppen, oppstemthet, varme, kanskje eufori også, man vil begynne å smile ofte. Oppturen kan preges av en kraftig følelse inni seg, som kanskje kan gjøre noen litt redde i og med at de aldri har følt noe slikt før og man kan bli litt lett i hodet (nær besvimelsesfølelse). Dette roer seg ned etter en stund, så vil man merke at ting ikke er helt som det var, ting kan gli litt, farger blir sterkere.
Du vil aldri oppleve at f.eks rommet ser helt vanlig ut men den puten du tar tak i er en helt perfekt katt.
Det man derimot kunne oppleve er at sengen du sitter i er en hage, du vet at den ikke er det men i øyeblikket gir den inntrykket av at den er det, krumningene av dynen kan skifte farge, puste og utarte seg som hekker, du vil da kanskje se en katteskikkelse som forsvinner bak et av hjørnene av disse "hekkene" for å så gli tilbake til et helt annet scenario. Det du ser og opplever endrer seg, det kan påvirkes av humør, eller endringer i lyset/musikk/stemningen.
Med det sagt, så er du på et vanlig trippenivå helt klar over at dette er "fantasi", du er bare i en stemning der du lar fantasien fly mer fritt. Om du skulle innta så mye sopp at du hallusinerer kraftig, og da mener jeg på et nivå der du mister kontaktet med det rundt deg så ville du slitt ganske hardt med å forstå hva ei "pute" i det hele tatt er, langt værre ville konseptet "katt" være å forsone seg med. Alt ville bli mer abstrakt, man vil falle tilbake på mer universielle konsept som eksistens og meningen med det du opplever.

KjellFresh: At det er mye sopp et sted et år er ingen garanti for at det er like mye neste år, slik er det bare desverre, taler av egen og andres erfaring. Man må lete videre om man ikke finner mye på et sted.