View Single Post
Slike mennesker har kanskje holdt på slik lenge og aldri fått noen ordentlig konfrontasjon på det, forruten passiv agressivitet OL. som ikke bidrar med saken om de ikke selv forstår hva de gjør feil. Du trenger jo ikke gjøre det til en alvorlig og mørk greie. Bare si til han: ''Jeg synes du snakker alt for mye om deg selv, hva du mener og hva du tror. Du ser heller ikke ut til å bry seg så mye om å snakke med meg, for eksempel når (eksempel her). Jeg får heller aldri si det jeg mener, og om jeg gjør det så er du fremdeles kun opptatt av hva du selv sier. Det er kjempeslitsomt.'' Da vet han ihvertfall hva han gjør feil hvis du begynner å oppføre deg brydd. Deretter får du vise med kroppspråk OL. at du ikke er interressert i å høre mer om han og hans kjedelige historier hvis det går for langt. Du kan på samme måte vise stor interresse hvis han klarer å føre en god samtale.

Over tid vil han kanskje tilpasse seg og lære hvordan å føre en god samtale.

Enten så vil han tilpasse seg, ellers så må du tilpasse deg. Dersom du gjør dette tar du et valg om å la han tilpasse seg, i bytte mot at at du er tålmodig med han. Det kan i værste fall føre til at han mister interressen for deg, og finner noen som jatter med. Dette er et valg du må ta i henhold til hva vennskapet slik det er nå er verdt for deg, og hva du er villig til å risikere.