View Single Post
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Har stort sett ikke fått sovet de siste 10 årene visst jeg ikke har tatt en eller annen form for sovemedisin. Enten det er Seroquel, Melatonin, Imovane, Apodorm, Zonat eller noe annet. De siste 3 årene har jeg omtrent ikke gått uten Seroquel og Imovane. I fjor ble de gradvis verre. Først var rekorden 3 dager uten søvn, så fikk jeg plutselig 4 dager uten søvn og nå nettopp fikk jeg ikke sove på 5 dager. Ser ikke helt fram til å finne ut om det blir 6 dager neste gang. Skjer sikkert en gang de neste 6 månedene.

Ved så mange dager uten søvn så blir jeg også veldig angstfull, redd og paranoid. Etterhvert psykotisk med vrangforestillinger, denne gangen også med hallusinasjoner. Siden disse alltid går ut på at noen vil torturere eller/og drepe meg så kan dette gå ille visst det blir bare verre og verre.
Vis hele sitatet...
Det er helt grusomt, jeg vet for jeg har prøvd selv så jeg vet dessverre hvor ille det er. Man blir så ødelagt og desperat etter hvert så det kan gå riktig galt.
Det er helvete 'in real life'

Jeg får dessverre ikke foreskrevet det jeg trenger men kun imovane og kvetiapin. Om jeg kunne velge så tror jeg at jeg hadde prøvd å få til to 'coctailer' med medisiner og vekslet på disse hver 14dag eller hver tredje uke sånn at man unngår den værste toleranseoppbygningen og slipper kraftig avhengighet.
Dette ville jeg kombinert med søvnrestriksjon sånn at søvnrytmen forhåpentligvis hadde falt på plass.

Har du snakket med lege/psykiater om du hva som skjer om du velger å legge deg inn?
Det er jo frivillig, så om man avtaler at de bare får lagt deg i søvn om du kommer, så er jo det en slags sikkerhetsventil man har. Det kan gi en viss trygghet når ting drar seg til for alvor igjen.