View Single Post
Har det slått dere at Paul Hellyer -- en ingeniør som bl.a. var Canadas forsvarsminister -- kanskje har en del kunnskap vi ikke har? Mannen var forsvarsminister, og vet kanskje "litt" mer enn oss om hva som har rørt seg i luftrommet over Nord-Amerika. Har det slått dere at det kanskje er en god grunn til at han og Laurance Rockefeller og John Podesta og Edgar Mitchell tror at aliens har besøkt jorda og at en sammensvergelse prøver å skjule det?

Podesta has supported petitions by some of those who believe UFOs are alien spacecraft to the government to release files related to the subject. At a 2002 news conference organized by Coalition for Freedom of Information Podesta stated that, "It is time for the government to declassify records that are more than 25 years old and to provide scientists with data that will assist in determining the real nature of this phenomenon".[16]
Vis hele sitatet...
Tror dere i fullt alvor at noen av oss på dette forumet -- inkl. Provo -- vet mer om dette fenomenet enn disse gutta gjør? Er det virkelig slik at disse mennene, som alle har ekstremt høye credentials, er nødt til å være sinnssyke? Kan det ikke også tenkes at de kanskje har et poeng eller to?

Sitat av |d13m0b Vis innlegg
At folk som ser himmelfenomener automatisk trekker inn utenomjordiske intelligente vesener, det klarer jeg overhodet ikke se skal være logisk. Det er såvidt jeg vet en fallacy som faller under dette, "Argument from ignorance": Ser man noe man ikke kjenner igjen på himmelen, så kan/bør man konkludere med at "Ja, dette gjenkjenner jeg ikke, det bør jeg lære mer om!", og IKKE "Oi, dette var aliens!"
Vis hele sitatet...
Det er ikke det vi har diskutert i denne tråden. Jeg ville primært diskutere vitneutsagn fra autoriteter som sier de har sett utenomjordiske farkoster og vesener på nært hold, og som sier at en konspirasjon prøver å skjule rapporter om disse farkostene og vesnene for offentligheten.

Det er ikke snakk om folk som ser et ubevegelig lys høyt oppe på himmelen. Det er snakk om bl.a. militærpersonell som har vært inne i en hangar hvor en menneskeskapt "UFO"-kopi leviterer over gulvet. Sjekk f.eks. påstandene til Mark McCandlish, som har dokumentert et slikt tilfelle grundig.

Det er haugevis av slike vitneutsagn som enhver kan finne.

At mange ser Venus på himmelen og tror det er utenomjordiske, får stå for deres regning. Jeg bryr meg ikke om sånt, og ville ikke tatt feil av Venus, Mars, et fly eller en utenomjordisk eller hemmelig militær farkost. Jeg vet hvordan et fly ser ut på nattehimmelen, og det vet også folkene vi diskuterer i denne tråden.

Ikke heng deg for mye opp i den maur-analogien. Det var en dårlig analogi fra min side. Vi har antageligvis mye til felles med de utenomjordiske som har besøkt oss, og de betrakter oss neppe slik vi selv betrakter maur. Jeg har grunn til å tro at de er vennligsinnede og at de kanskje prøver, veldig forsiktig, å hindre oss i å starte en atomkrig som kan resultere i utslettelsen av store deler av menneskeheten. Dette er også Greers påstand.

Hadde det vært opp til meg nå, ville jeg begrenset diskusjonen til å omhandle et ganske smalt tema, nemlig følgende: Hva, nøyaktig, er det egentlig som "feiler" Podesta, Mitchell, Hellyer og Rockefeller? Hvilke diagnoser vil dere fagfolk sette på dem, etter å ha lest om uttalelsene og meningene deres?

Edit: Glemte visst å ta med følgende sitat fra artikkelen om Podesta:

When he worked for the Clinton White House, Podesta was in charge of a project to declassify 800 million pages of intelligence documents.[17][18]
Vis hele sitatet...
Spenstig antall sider, da. (Naturligvis gikk ikke alt dette på aliens, men jeg tar med sitatet for at dere skal skjønne hvor stort etterretningsvesenet og hemmeligholdet er i USA.)
Sist endret av Zabbath; 10. desember 2015 kl. 02:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.