View Single Post
Sitat av Keegasus Vis innlegg
Jeg er 176 høy å veier ca 80kg. Jeg er ganske kraftig bygd, har ganske breie skuldre og generelt kraftig benbygning. Jeg vil ikke si at jeg er "overvektig" men jeg er heller ikke fornøyd med kroppen min. Jeg har lyst å gjøre noe med det! En stor motivasjon til å trene
Jeg har bare noen enkle spørsmål som jeg håper noen her kan svare på!

1)Bør jeg begynne å bulke også deffe, eller begynne med deffe for også å bulke?

2)Er det en måte jeg kan brenne fett og samtidig bygge muskler? har lest at dette er noe jeg lettere kan gjøre de første månedene jeg trener!

3)Jeg får veldig fort søtsug, og drikker brus visst jeg får lyst på det. Prøver å holde meg unna, men plutselig sitter jeg med en tom flaske med cola, også bruker jeg en god stund på å angre på at jeg drakk den. Hva sunne og lette alternativer har dere som jeg kan hjelpe meg å bli kvitt den dårlige uvanen med å drikke brus.




Mange spørsmål på en gang, selv om dere bare svarer på noen av punktene så hjelper det mye!


Keegasus
Vis hele sitatet...
1)

Ikke tenk på å "bulke" eller "cutte" nå i starten, du vil ha mer enn nok med å finne et treningsprogram som passer deg og lære deg riktig teknikk på de forskjellige øvelsene.

2)

Det er alltid veldig lurt å varme opp godt. Å varme opp virker kanskje ikke så viktig nå i begynnelsen, men etterhvert skal jeg love deg at det har mye å si. Derfor er det like greit å finne seg en god oppvarmingrutine med en gang. Varmer du godt opp før hver økt, vil du merke at du går fortere ned i vekt samtidig som du minsker sjansen for å bli skadet.

3)

Det du beskriver som "søtsug", er nok ikke mer enn en dårlig vane.
Hver gang du merker søtsuget, så ta deg et glass vann! Etterhvert vil du se at den dårlige vanen forsvinner.


Angående proteininntak: 200g vil holde lenge! Om du ikke er profesjonell kroppsbygger, vil det holde med vanlig sunt norsk kosthold + proteinshake etter hver økt. For mye protein kan bli mye stress for nyrene dine.
Sist endret av NinjaGeir; 16. august 2016 kl. 16:53.