View Single Post
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
404
Sitat av Keegasus Vis innlegg
3)Jeg får veldig fort søtsug, og drikker brus visst jeg får lyst på det. Prøver å holde meg unna, men plutselig sitter jeg med en tom flaske med cola, også bruker jeg en god stund på å angre på at jeg drakk den. Hva sunne og lette alternativer har dere som jeg kan hjelpe meg å bli kvitt den dårlige uvanen med å drikke brus.
Vis hele sitatet...
Cola er tøft. Både fordi det inneholder store mengder sukker, som man underbevist ønsker seg. Når man får i seg sukker, utløser dette en slags reaksjon i hjernen, som premierer inntaket. Dette har med at evolusjonen ikke har greid å håndtere den massive forbruksøkninken som har kommet.

Det beste er å gå cold turkey. Bestem deg, og deretter slutt å drikke cola. Det er noen sagtvarianter som er ganske gode, og sukkerfrie. Selv liker jeg den som heter Zero (Jordbær- og sitronvarianten). "Bare vann" blir kjedelig.

Om du overhodet ikke klarer å slutte. Lag deg et kvotesystem, der du gir deg selv kuponger på hvor mange halvlitere du kan drikke pr uke/måned. Se om du klarer å holde deg.