View Single Post
Sitat av Keegasus Vis innlegg
1)Bør jeg begynne å bulke også deffe, eller begynne med deffe for også å bulke?
Vis hele sitatet...
Jeg er ingen kroppsbygger, så slikt kan jeg ikke svare på. Jeg synes imidlertid det viktigste er å bare komme seg i aktivitet. Bare kom deg forbi dørstokkmila, dra på treningssenteret og gjør noen øvelser. Ikke bare tulleøvelser, selvsagt, men nøyaktig hvilke øvelser du gjør, tror jeg ikke har så veldig mye å si. Med mindre du plutselig vil bli superripped, så er det ingen grunn til å gjøre altfor mye ut av det og begynne på bodybuilderdiett og ironmantreningsprogram. Det vil bare høyne terskelen og øke sannsynligheten for at du gir deg etter et par uker.

Sitat av Keegasus Vis innlegg
2)Er det en måte jeg kan brenne fett og samtidig bygge muskler? har lest at dette er noe jeg lettere kan gjøre de første månedene jeg trener!
Vis hele sitatet...
All aktivitet brenner fett. Forbruker du energi, så må den nødvendigvis komme fra et sted, og fett er et av kroppens viktigste energilagre. Cardiotrening brenner mye fett, men har vært litt uglesett i bodybuildermiljøet siden det ikke bidrar veldig til muskelvekst (det vil si, for en komplett utrent person, så vil du jo få trent nye muskler uansett, så det er litt feil å si!). Også styrketrening forbruker energi, og dermed forbrenner fett. Særlig store, tunge basisøvelser som knebøy, markløft og andre øvelser hvor du får brukt hele kroppen og utløst mye energi. Stikk innom treningssenteret, de hjelper deg garantert med øvelser, og kan nok fortelle deg veldig mye!

Sitat av Keegasus Vis innlegg
3)Jeg får veldig fort søtsug, og drikker brus visst jeg får lyst på det. Prøver å holde meg unna, men plutselig sitter jeg med en tom flaske med cola, også bruker jeg en god stund på å angre på at jeg drakk den. Hva sunne og lette alternativer har dere som jeg kan hjelpe meg å bli kvitt den dårlige uvanen med å drikke brus.
Vis hele sitatet...
Der må du bare jobbe med deg selv. Jeg har kuttet ut all form for impulshandling. Hver søndag lager jeg handleliste for kommende uke, så handler jeg mandag. Resten av uken er jeg rett og slett ikke innom noen butikker. Da er det veldig lett å holde seg unna brus.
Personlig er jeg glad i saft blandet med kullsyrevann. Akkurat nå har jeg lagt min elsk på den nye, rosa Zero-saften med smak av litchi og hvit te, blandet med Farris med smak av mango. Vennene mine er ikke så fan av akkurat den kombinasjonen da, men det finnes utallige muligheter. Anbefaler sukkerfri saft og vann (med eller uten kullsyre). Det er sunt og godt og ikke like kjedelig som bare springvann!

Og, spør de som jobber på treningssenteret. De kan dette her! Lykke til!