View Single Post
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Hva er det med folk??? «Sier ifra imorra»
Ja eller nei liksom?!
Og så er det irriterende at folk alltid skal ha billigere
Vis hele sitatet...
Er forresten også irriterende med selgere som tror de sitter på gull.....

når jeg har solgt ting på finn, og noen slenger ut meldinger slik som "sier fra i morra", da utgår jeg umiddelbart at dette IKKE er et salg. Da tenker jeg noe er usikkert. Enten er de usikker på om de klarer å skaffe alle pengene, de tror kanskje de finner bedre kjøp andre sted eller så bruker de tid og vage tilbakemeldinger som et ledd i å trette ut selger slik at de til sist får produktet til lavere pris.

Personlig har jeg aldri orket å pese folk på finn for vage meldinger, for jeg vet jo ikke grunnen til at de er vage. Kanskje er det alder eller måten de kommuniserer på, eller så er det kanskje med overlegg eller fordi de er usikker. Og som selger så vektlegger jeg at den første som kommer med penger overtar det jeg selger. Liker best personlig oppmøte og penger rett i hånden. Sendes noe sendes det kun når penger alt er inne på konto. Om en kjøper trekker seg, og ingen andre kjøper det jeg selger så er prisen min for høy - og det var kanskje like greit at den som nesten bet på trakk seg? I retteferdighetens navn liksom??

For meg er et salg på finn et salg når pengene er mottatt, varene har skiftet hender og begge parter går litt furten hjem hver til sitt.

Sitat av Thuggie Vis innlegg
Opplevde en gang hvor kona solgte barneklær, at en dame tok kontakt. De avtale pris osv, og hun skulle komme og hente klærne. Plutselig ble det stille. Hun svarte til slutt på meldinger og sa da at hennes sønn plutselig hadde dødd! Så da trengte hun ikke klærne lengre... sjekket hun på Facebook, hvor hun hadde åpen profil. Hun Hadde lagt ut en post samme dag, hvor det var tydelig at hun hadde hatt en fin dag med sin sønn, så det var bare bullshit.
Vis hele sitatet...
Ja hva skal man si. Kanskje var det en dame som virkelig hadde problemer? Eller at hun plutselig oppdaget at hun var blakk eller kanskje hun får tilfredsstilt en merkelig kløe ved å "shoppe" på finn?

Uansett tror jeg ikke man skal bruke særlig mye tid og ressurser på å tvinge gjennom uklare salg. Om en er litt edruelig på pris så får en solgt det en ønsker på finn. Like greit å bare vente til en ny kjøper dukker opp, evt. justere pris.
Sist endret av _abc_; 29. juni 2020 kl. 13:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.