Tråd: heroin dose
View Single Post
Sitat av iamaddict Vis innlegg
Fint du deler. Men kan jeg komme med et tips?
Synes kanskje du burde spare deg for å snoke mer i hans ting. Skjønner du ønsker å oppklare alt å fimneit din rolle i dette, men la oss si at han i rusen har klart å lufte noe frustrasjon mot deg eller moren (dette har ikke jeg sett eller lett etter heller).
Hva vil det gjøre med deg?

Alle barn vil være frustrert på foreldre av og til og spesielt i den alderen han var i. (sier ikke det er tilfelle her)

Også med tanke på hans privatliv.

Er flott du skriver her og du har mye å gi, men tenk om det er noe som står her som du av god grunn ble gitt tilgang til.

Tenker egentlig mest på deg. Det som har skjedd har skjedd, det er veldig nytt for deg, men tror ikke det kommer noe godt ut av at du fortsetter "å snoke" 0(gå igjennom data osv)

Kan du ikke opprette en egen profil her og skrive brukernavnet ditt å ta kontakt med oss så slipper du å lese masse negativt.
Vis hele sitatet...
heisann - da har jeg (pappa'n til "stiff") byttet om til min egen bruker (HALO). Enig i at det nok er ryddigst å skrive under eget nick... (var bare tilfeldighetene som medførte at jeg skrev på hans eget nick igår).
Det er ikke snakk om snoking, innlegget hans er jo helt offentlig her, så ingenting jeg har måtte "hacke" meg inn på for å se, for å si det sånn.
Generelt så kan jeg si at da han var i aktiv rus i 2014-2016 så holdt jeg et så godt øye med han, også her inne. Har til og med også hatt saklige, privat dialog med både "crew" og "moderatorer" her.. dette ble en medvirkende årsak til at vi fikk han tvangsinnlagt på behandling - noe han senere takket oss for.


Sitat av iamaddict Vis innlegg
Antakelig vis er du medavhengig. Finnes masse medavhegighets slevhjdlps grupper rundt omkring.

Kontroll av de pårørende er typisk trekk hos pårørende og tenker det må.vøre godt for deg å kunne gi litt slipp.


Er noen grupper.som heter voksne barn. Og barn av alkoholiker, du kan søke etter det på Google.

Håper ikke du tar dette som kritikk, men bare for å hjelpe deg.
Vis hele sitatet...
Jeg tar det abs. ikke som kritikk, og ditt tips er abs. veldig relevant. Her kan jeg si at jeg har pleier å si at jeg også har vært i behandling de siste 2-3 årene, da jeg og min kone har gjennomført utstrakt pårørende behandling; inkludert bevissgjøring av medavhengig rollen pårørende kan få. Jeg vil derfor hevde at jeg nok har levd meg ut av medavhengig rollen, og at jeg hadde et bevisst og sundt forhold til min sønn' ruspersonlighet.
Som sagt så sitter jeg i styret til en pårørende forening, og er aktiv i arbeidet der.

Kan også nevne at vi har en ungdom til, og alle oss 3 har nå startet opp psykolog behandling.

Sitat av iamaddict Vis innlegg
Har en liten følelse ut dra det du skriver at du prøver å finne ut om dette er din skyld eller om du kunne stoppet det. Svaret er nok nei.

Har.msn bestemt seg har.msn.bestemt.seg.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk med ganske stor grad av oppriktighet at jeg kan si at jeg føler minimalt med skyldfølelse. Han selv har fortalt oss det, "alle" rundt oss har fortalt oss det, behandlingsstedet har flere ganger poengtert det; vi gjorde alt vi kunne for å hjelpe "stiff" . Et av de viktigste punktene i min "pårørende behandling" var faktisk å akseptere at rusmisbrukeren er selv ansvarlig for de valgene de tar. De kan nok bli påvirket til å ta dårlig valg, men til syvende og sist så var det "stiff" som tok valget om å "ta tilbakefall" som beskrevet i opprinnelig tråd her...(jeg velger dog med rimelig grad av sikkerhet å tro at han verken hadde mange eller lange tilbakefall etter behandling).


Sitat av iamaddict Vis innlegg
Den enste gangen jeg prøvde på det kak jeg.love deg jeg ikke fortalte det til noen og at jeg prøvde å oppføre meg normalt.
Mine råd er:
-Ta å tenk litt igjennom hva det gjør med deg å logge inn på profilen hans.
- Hva kan du gjøre for andre
- Hva er dine behov nå
- Hvem kan du snakke med
- Hva kan du gjøre.med forholdet til konen din for.å.komme igjennom dette (og Evt andre barn)
- Hvordan tar du pauser, har du noe du kan gjøre for å få det litt på avstand om så bare for 5/10min. Ja det er lov å gjøre noe lystbetont for å koble av litt.
Vis hele sitatet...
Takk for råd - og disse følges allerede til fulle :-)