Tråd: heroin dose
View Single Post
Hei igjen dere,

Først og fremst takk for gode, støttende tilbakemeldinger - godt å registrere at også miljøet på Freak viser omsorg ♥️
.. Jeg skal være førstemann til å innrømme at jeg ikke var den største fan'en tilbake i 2014/2015 da jeg oppdaget sønnen vår lurke rundt her som 16-17 åring og la ut om både røyking og piller.
.. Dere kan forsåvidt se på JakRyl98 også, er samme bruker..

Guttungens introduksjon til rus var et resultat av egen prestasjonsjag, rusen ble et friminutt for jaget etter toppkarakterer, 20 timers uke innen idretten, jobbing på si og generell sosial prestasjon (hans egne ord under behandling).
Han hadde en kort, men eskallerende rushistorie som endte i tvangsvedtak for behandling 3 uker før han ble 18...Han skulle være der i 12 mnd men valgte selv 24mnd.
Han kommer fra et såkalt møblert hjem, med faste rammer, foreldre som har vært gift i 25 år som har stilt opp og deltatt på skole og idrettsarenaen.... Aldri pusha karakterer eller idrettsprestasjoner, men vært opptatt av sunne verdier.
Vi sto hverandre meget nært, og han var mye sammen hos oss selvom han hadde fått egen leilighet siden ifjor sommer. Han hadde konkrete planer om skolegang fra høsten, der musikk stod sentralt.

Han sier selv at ingen kunne gjort mer for han, men depresjonen tok overhånd og dermed ønsket han å avslutte livet selv - noe jeg som pappa respekterer fullt ut. Får jeg bare halvparten av den styrken han har vist, så vil jeg klare å leve med denne sorgen resten av mitt liv.

Ellers er både jeg og min kone delaktig i offentlig pårørendearbeid.

Igjen, min intensjon er å forsøke å nå ut til de som var som han for 3-4 år siden... Rus løser ikke noen problemer på lang sikt - og den kontrollen man tror man har på rusen blitt fort overtatt av rusen selv.. ♥️