Tråd: heroin dose
View Single Post
Heisann;

Pappa til Stiffmeister her.

Vil bare si at guttungen (20) avsluttet 2 års behandling juni 2018. Han hadde aldri drevet med nåler, men hadde vel ila behandlingen blitt fortalt av andre brukere hvor bra dette var - så lå kanskje i kortene at han en eller annen gang ville forsøke.

Hovr mange ganger han fikk muligheten til dette vet ingen av oss, dog vil jeg være overrasket over om han gjorde dette så veldig ofte (faktisk denne ene gangen alene), da vi var tett på han og han var meget velfungerende i sin tilværelse (uttad).

8 mars valgte han å ta livet sitt - la igjen et brev der han gir uttrykk for at overjusteringen var med vilje, og at han hadde bestemt seg før jul... (så jeg tenker han gjennomførte det ovenfor som endel av planen). Rundt han var det ingen synlig tegn til bruk, ingen utstyr som stakk ut av kroppen, og han satt "fredfult" i sofaen sin uten tegn på kamp for å overleve...

Han skriver at han var deprimert, noe vi er rimelig sikker på er forårsaket av rusmidlene - og at alle rundt han hadde gjort det som var mulig for han, men at dette var hans valg å det føltes riktig.
Vi tror han valgte denne løsningen av følgende årsaker;
- Tankespinn om å ikke å lykkes slik han ønsket selv
- manglende søvn (gikk flere dager uten søvn pga. tankespinn)
- Dette resulterte i russug, og han orket ikke å stå i den kampen en gang til
- Ville ikke sette oss pårørende i en situasjon der vi ville "lide" med han

Tenkte det er greit å gi dere en oppdatering - med et bittelite håp om å nå ut til en tilsvarende sjel der ute; velg livet - ikke rusen.

PS: Dersom noen der ute kan gi en tilbakemelding på denne tråden (eller privat melding) om hvorvidt (basert på beskrivelsen ovenfor) man tror Stiffmeister "led" underveis i overdosen, eller om han sansynligvis ikke kjente til noe, så hadde jeg satt pris på om noen brukte noen minutter på å svare....