View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew


Arachnid. 29min 44sek totalt. 6min 8sek research, 13min 48sek skisse, 2min 14sek tusj, 7min 34sek farge og finish. Skisse: Milan Graphite HB, tusj: edding 89 office liner EF, farger: ShinHanart Touch twin markers (WG2 Warm Grey & BR115 Flax), Pilot feed GP4 1.0, Faber-Castell 9000 8B (Bein). Viskelær: Kneadable Rubber for professionals and artists Bruynzeel design. På A8-kartotekkort fra HAN. Soundtrack: Make Do - #23 - It All Sparks Joy, OK?

Skorpion! Er det første jeg tenker. Igjen for å være fænsi. «Alle» tegner edderkopper. Wikipedia lærer bort at "opiliones, solifugae, tick, mite" også er. Midden så kul ut. Jeg startet sent i dag, så dette kom til å bli en kjapp greie.

Micronaut av Martin Oeggerli. Kompleks form. Masse små detaljer.

Kroppen først som rektangel, og så kappet jeg av hjørnene. Beina neste, så… munnen? Gnafshølet? Og området rundt. Antennene på toppen til slutt, med «husk at avstanden mellom dem ser kortere ut når de er lengre unna senter» i bakhodet fra Mark Chong.

Veldig lite tusjing. Kontrasten mellom midd og hvit bakgrunn er bare så liten. Mener å huske at jeg tenkte dette for mange år siden allerede: Håret til Tintin er ikke dekket av svart. Bare se! Og se hvor rar denne tegninga ser ut. Proko nevner dette som #3 i Top 5 Shading Mistakes. De aller færreste har et tynt, svart skjegg rundt seg, som beveger seg alt ettersom hvilken vinkel de blir observert fra. Denne Spock-en er allerede separert fra bakgrunnen med de forskjellige tonene. Trenger ikke mikroskjegg på øret.