View Single Post
Jeg kan ikke nok om de gule vestene til å si noe utover det jeg har sagt lenger opp, men det høres for meg ut som om du, som brennesle lenger opp her, har en like vag forståelse av tingenes tilstand, og egentlig bare prøver å trekke en eller annen misforstått idee om "solidaritet" over hodet på en situasjon dere ikke kjenner i et land dere ikke forstår.

Hva er det Macron gjør med landet, og hvorfor er det så dårlig? Hva er alternativet. Jeg er langt fra noen ekspert på Frankrike, men har bodd der en stund, og etter min erfaring er det helt nødvendig med en aldri så liten nyliberalistisk hestekur. De har levd på lånt tid, og nå kreves gjelden inn. Det vil svi for mange, men det er bedre enn alle andre alternativer som stilte til valg :
Luc Mélenchon og la France Insoumise er fullstendig useriøst, og det er alt for tidlig til at Front National kan komme inn i Elysse-palasset uten at opptøyer er garantert.
Fransk økonomi er utrolig lite kompetitiv i forhold til potensialet. Det er en av Europas viktigste land, et helt sentralt medlem av EU. Det finnes ingen grunn til at landet skal gå så baklengs som det gjør nå. Historien går bare en veg, og det er fremover, om endringene som kommer er for det bedre eller verre får fremtiden avgjøre.

Jeg beklager om jeg fremstår som veldig konfronterende her, men det du legger frem høres ganske hult og naivt ut spør du meg. Vil gjerne at du utdyper akkurat hva ved Macron du vil protestere mot, og hva solidaritet egentlig går ut på i denne sammenhengen.