View Single Post
Extinct
dinosauren's Avatar
Trådstarter
570
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Chinos som plagg fra livet og ned.
Som overdel kan det fungere med en plain, men fin tshorte.
Andre tips til overdeler:
- Skjorte
- Skjorte med v genser
- Plain genser (uten hette)

Dressmann har mye greit.

Utvaska tøy er ikke greit.

Kan du bruke andre ansatte på jobb som inspirasjon til klesplagg eller er det like mange forskjellige klesstiler som ansatte kanskje?
Vis hele sitatet...
Veldig god blanding på jobb ja. I og med at det ikke er noen kleskode så er det litt all over the place. De avdelingene som er litt "over" gulvet kler seg gjerne litt finere, men også der er det mye variert.

Sitat av moret Vis innlegg
Stikk innom Ralph Lauren, Follestad, Ferner Jacobsen, Oscar Jacobson, Menswear og Volt for eksempel.
Der tenker jeg du finner det du leter etter.

Spør gutta i butikken etter basisplagg som skjorter, chinos, gensere i merinoull, og kanskje noen bukser i flanell. Kjøp et par chukkas og et par hvite sneakers så er du good.
Vis hele sitatet...
Nettopp noe slikt jeg var på jakt etter. Blir nok å ta en runde innom et par av disse butikkene.

Sitat av makkalatte Vis innlegg
Finn noe du er komfortabel med, det er alfa omega!
Har prøvd meg på den "voksne" stilen selv men takler det ikke. Mellomstore jeans, hettegenser og fete sko. Lett.
Er man ikke komfortabel klarer man ikke å slappe av. Det fører til usikkerhet og da blir den beste karakteren av deg selv degradert.
Vis hele sitatet...
Helt klart! Har ikke tenkt å gå over til noe helt nytt og annerledes eller gi opp min "egen stil" helt. Det var litt mer ment som å få et push og litt inspirasjon til hvor jeg kan sette samme noe jeg selv er fornøyd med.
Har vært student et halvt ti år og ble ikke kjøpt mye klær da. Jeg har liksom alltid kjøpt det samme når jeg har handlet, mye skateklær, carlings, junkyard osv.

Sitat av pipestilk Vis innlegg
Få ring i øret, cowboy boots, og skinnvest. Nei, jeg forstår greia, men samtidig så er det noe så inn i hampen stiivt med hele samfunnet relatert til de uformelle kleskodene. Samtidig så forstår jeg deg, at det f.eks ikke tar seg ut med en band t-shorte om man skal være i en mer nøytral setting osv.

Ellers er blazer klassiker. Så kan du kjøre det safe med V-genser og hvit(eller farget)..skjorte under. Noen nøytrale skinnsko til, så glir du inn i mainstream mengden. Karakteren blir dempet, men sjjefen kan risikere og bli gladere i deg om det er av stereo typen som har en utdannelse på BI, stemmer høyre osv. Et triks er og til dels kopiere stilen tiil sjefen uten at det blir for åpenbart. Er han blant flere av de svært mange narsisistene blir han glad.

I motsatt tilfelle har jeg merket at folk på jobben har blitt glad i om jeg har gått med band t-shorte dersom de f.eks liker det samme bandet, eller sjangeren selv. Mennesker er flokkdyr, og rom for unikhet slår enda ikke så godt ann som det burde på evulusjonens rang.

Dressmann er bra til ditt formål...Ellers er et tips jeg gjorde i den tid jeg brukte penger på klær å google menn jeg viste kvinnene var glade i. Så satt jeg sammen noe tilsvarende fargekombinasjonene, og kjøpte så likt som mulig. Ca en forskjellig drakt(bukse og genser) hver dag for hele uken. Så har du maks 2 jakker i en farge som går til alt(svart f.eks)...Og dersom du og maks holder deg til 2 par sko, så får du et minimalistisk kleskap det er enklere å forholde seg til.
Vis hele sitatet...
Helt klar noe slikt jeg er ute etter selv. Minimalistisk, men stilrent. Er litt i en prosess hvor jeg rett og slett prøver å gjøre en del andre livsstilsenringer. Trener fast, spiser sunt, mediterer, leser. Ta bedre vare på meg selv da, så et nytt klesskap går litt inn under alt det.