View Single Post
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Jeg mener at det ligger noe selvforakt i å forakte eller ha antipati med folk som går gjennom en prosess man selv har vært gjennom.
Îhvertfall tror jeg at det er svært mange andre som kunnet tolket det sånn, riktig eller ikke.

Litt som folk som har endelig slanket seg eller kommet i form, plutselig hater sitt overvektige tidligere jeg, og beskylder alle andre overvektige for å ha dårlige egenskaper.

Vil dele denne med deg, som beskriver dette temaet litt.

https://hbr.org/2015/10/its-harder-t...in-their-shoes
Vis hele sitatet...
Kan kanskje gå med på det, som en forakt grunnet assosiasjoner til et tidligere selv kan man kanskje si i slike tilfeller.
Tenker opprinnelig at selvforakt gir mer mening og føle til ett nåverende selv, men ja kanskje det ikke trengs være nåverende. Usikker..

Synes dog selvforakt ikke føltes så passende i mitt tilfelle fordi det er forakt stortsett mot ting jeg ikke kan huske har vært en del av den tidligere meg og som jeg absolutt ikke føler er noen del av meg nå.
Syns dog narkomane stortsett er dårlige mennesker og jeg er jævlig lei den "stakkars meg" manipulative adferden deres. Tror det å fortsette være narkoman er et egoistisk valg de tar fordi de selv tror det er best for dem.
Det tørr jeg allefall innrømme stemte for meg.

Det er ordene jeg sliter mest med, jeg klarer ikke forstå dem og hvordan de tenker. Derfor funker det mye bedre om de holder kjeft rundt meg eller at jeg holder meg borte fra dem.


På brugata i Oslo er det seriøst sånn her:

Random narkis - Noen som har dop?

Dealer - Ja, har dop

Random narkis - Har du dop?

Dealer - jeg har bra dop

Random narkis - Har du bra dop?

Dealer - Ja, har bra dop,

Random narkis - Skal ha kvart, men er det bra dop?

Dealee - Jaaa, det er bra dop!

Så byttes dop og penger, før ny narkis kommer og samme manuset går igjen på repeat og sånn går årene.

Jeg kan ikke en gang fatte hvorfor de gidder å spørre en gang og hvordan en kjeft ned på der tørr påstå de har bra dop. Folk burde jo skjønt det bare var piss etter de 1000 gangene før, når de fikk standar.

Nei, nå jag jeg hatt nok affekt-fobi tarapi for i dag. Nå tar jeg meg en pause fra narkiser. Føler de nasale stemmene skjærer inn i øra på meg snart.