View Single Post
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Xasma Vis innlegg
"Løper rundt" og "virker som", har du noen kilder? Før man farer med kvakksalveri og unødvendig frykt bør man kunne begrunne og oppgi kilder på ryktene det vises til. Det er snakk om liv og død når det kommer til virus, synsing gjør ingen noe godt.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg ordla meg vagt er fordi det, afaik, kun er rapporter om tilfeller hvor man mistenker at personer potensielt har blitt smittet igjen, ikke hvor det er bekreftet av en kontrollert vitenskapelig studie. Dvs. at det kan være andre faktorer som har slått inn. Synsing gjør ingen godt, men eksperter innenfor feltet gjør gjetninger på immunitetsperioden basert på tidligere forskning på virusfamilien. Det er ingen som har fasit på dette just nuh, men det er en ganske safe assumption at for de aller fleste har man ihvertfall en korttidsimmunitet.

Burde jeg ha kastet med en kilde? Ja, det burde jeg. Men er det jeg sa fortsatt sant? Ja, det er det. Igjen, det jeg sa var ikke at personer har blitt smittet flere ganger, men at det er tilfeller hvor det virker slik, eller hvor det har blitt rapportert at det har skjedd. Det finnes også andre teorier (hypoteser) om hvorfor det virker som om personene har blitt smittet igjen.

eks: https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20200227_12/

Prefectural officials believe that either viruses that remained in the woman multiplied, or the woman was re-infected.

An expert on infectious diseases at Osaka University says people who are infected develop antibodies, so they can usually avoid re-infection by the same virus.

However, if there had not been enough antibodies, that individual could have been prone to re-infection or viruses that had been undetected in the body could have multiplied.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Freddy_fred5; 18. mars 2020 kl. 13:32. Grunn: Vagere ordlegging