View Single Post
Sitat av Alge Vis innlegg
Jeg sier faktisk ikke at legen snakker piss. Det jeg sier er at vist det legen sier er sant så er det Quakecry sier feil eller omvendt. De snakker mot hverandre så da kan de vel ikke begge ha rett? Legen sier ordrett: "Men for de aller aller fleste så gjelder det at har du blitt smittet en gang å er frisk igjen, vel så er du immun mot sykdommen" og Quakecry sier: "Per nå vet vi ikke om en blir immun eller ikke. Det er svaret på spørsmålet rett og slett." Så en eller annen må snakke piss eller?
Vis hele sitatet...
My bad, ble litt i overkant irritert.

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Ja, det er hva jeg sa. Vi har per nå ikke grunnlag for å si at for de aller fleste så blir man immun mot viruset etter å ha blitt smitta. Det vet vi nok om en stund.
Vis hele sitatet...
Dette er det samme som å si "vi kan ikke vite alt før alt har skjedd". Som er riktig, men vi kan gjøre rimelige antagelser basert på det vi vet fra tidligere. Vi vet at kroppen lærer å beskytte seg mot viruser den kjenner - hvis ikke hadde vi ikke klart å nærmest utrydde kopper eller polio i den vestlige verden. Gitt at vi vet at kroppens adaptive immunsystem gjør oss immune mot sykdommer kroppen har lært å bekjemp, må vi nesten anta det her også.