View Single Post
Jeg hiver meg på.
Jeg tror mennesket framskynder den global oppvarmingen, å ikke nødvendigvis skapte den.
Global oppvarming kan vell også tenkes å være en naturlig syklus ?
(global oppvarming—> oversvømmelser—>vulkanutbrudd —>Askedekke —> istid —>reboot av kloden)
Det store spørsmålet jeg lurer på er vell heller om vi kan reversere global oppvarming før det går for langt.
Noe jeg tror vi kan, menneskeheten er full av ressurser! Har hørt om flere artige måter som er under utvikling.
(Luftrensere på størrelse med bygninger, dyrefôr som fjerner utslipp fra gårdsdyr
(som faktisk står for rundt 15% av utslipp)) Reintrodusere mammut til Sibir osv..
Men jeg tror ikke at vi burde gå vekk fra olje.... enda.... Ettersom Elektrisitet er alternativet til fossilt akkurat nå.
Mange tenker det er bedre, men hvor skal vi gjøre av bilbatteriene og tungmetallene fra dem i fremtiden?
Dagens diesel bil med adblue gir faktisk mindre totalt utslipp over levetiden sin, enn produksjon og energi til drift av en elbil over levetiden dens. Vi bør heller ikke glemme at i mange land er kullkraft hovedkilden til strøm for disse elbilene, som jo igjen ikke gjør ting bedre.
Imens blir det jo også utvikla enda bedre diesel motorer med enda lavere utslipp år for år,
mens utslipp fra Koboltgruver å batteri produksjonen øker faretruende.
Jeg tror fossilt drivstoff er beste alternativ Pr dags dato, og med strengere og strengere krav til bilprodusentene er kanskje ikke en nullutslippsmotor med fossilt brennstoff umulig med tiden heller. Ellers må vi tenke helt nytt (sånn som trykkluft motorer -> https://youtu.be/uRpxhlX4Ga0 eller hydrogen > https://www.nationalgeographic.com/e...ng/fuel-cells/ )

Først å fremst syns jeg vi kan ta storeslem først å kvitte oss med de urene kraftverkene, samt sette mye strengere krav til alt av industri. (Som sammen med kraftproduksjon står for 41% av alle utslipp!) 14,7 prosent utgjør all transport med bil og fly,
Som sier meg at det blir lagt veldig mye energi i å få mannen i gata miljøbevisst mens den store stygge ulven slipper unna.

Uldigvis er Yellowstones supervulkan også på overtid til å gå i lufta.
Om det skjer i vår levetid vil vi nok alle gjenlevende håpe på litt global oppvarming etter noen uker med istid
Sist endret av Singhell; 18. desember 2019 kl. 01:08. Grunn: Skriveleif