View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ja
Du må gjøre det du føler selv. Om du slutter og tar en annen jobb så vil jo bare en annen overta din jobb. Du alene kan ikke endre verden. Men kanskje kan du være en katalysator som gjør at andre tar samme valg? Hvor avhengig er du blitt av oljevelstanden for at det økonomiske skal gå rundt? Lever du hardt og har mye gjeld? Eller lever du nøkternt og har penger på bok?
Vis hele sitatet...
Noen andre vil nok bare ta min plass selv om avdelingen min vil nok lide litt om jeg slutter. Trur likevel ikke jeg slutter. For heller prøve å omvende litt folk her ute til å begynne å stemme grønnere Ja, jobben her har gjort at jeg har kunne kjøpt meg småbruk og er gjeldfri med en del penger på bok. Og jeg er en ganske sparsom person.


Sitat av *pi Vis innlegg

12. Hva gjør du for å forberede deg på disse konsekvensene?

Nada. Hva skal man gjøre?
Vis hele sitatet...
Man kan prøve å være mer forberedt på en eventuell krise eller samfunns kollaps. I det minste følge DSB sine råd for å overleve 3 døgn med egen mat og uten strøm og vann. Selv bor jeg på småbruk og prøver å bli mer og mer selvforsynt. Dyrker egen mat og slakter eget kjøtt fra egne dyr eller drar på jakt. Har eget system for vann og kloakk og kan produsere egen strøm for å holde frysere og slik i gang. Men om man ikke har det så kan man feks ha telt og utstyr, ei børse og fiskestang så man kan i nøden overleve i naturen.

Sitat av robhol Vis innlegg
Hvordan velferd er ansvarlig for det tror jeg du eventuelt bør utdype. Kanskje ikke her, men jeg er nysgjerrig på hvordan du kom fram til den konklusjonen.
Vis hele sitatet...
Var kanskje et litt bastant utsagn jeg hadde men det jeg mente var at med så mye velferd vi har idag (NAV ordning etc) så avler man frem mange mennesker som slipper å yte noe for å overleve. Som blir en ond sirkel som gjør dem enda latere og dummere og dem føler dem har et meningsløst liv uten å oppleve særlig mestringsfølese.