View Single Post
Jeg forstår veldig godt moraliseringen til mange her inne. På samme tid så er det vel bedre å oppfordre TS til å dra til utlandet ovenfor å påstå at han er uegnet som lege? Siden når ble det slik at en med 6 blank i snitt er bedre praktisk anlagt som lege enn en uten? Mennesker er mer enn karakterer, og jeg kan tenke meg flere toppelever som overhode ikke hadde egnet seg som leger.

Man kan ha all motivasjonen og lidenskapen i verden til å bli lege og brenne for å hjelpe mennesker, men ikke komme inn fordi man fikk 5er i et fag og ikke en 6er. Mens en som er ute etter høy status og lønning kommer inn fordi han har fotografisk hukommelse. Hvilken lege ville du helst valgt?

Det er frustrerende å vite at resten av livsløpet ditt er definert av et tall på et ark, spesielt når det er mange faktorer som har noe å si på karakteren man får. Det er viktig å huske at lærere er bare mennesker og feil skjer fra tid til annen. Én karakter kan endre livsløpet ditt, og hvis læreren/sensor har ei dårlig dag, så kan det faktisk bidra til at du ikke kom inn der du ønsket. Poenget mitt her er at ettersom karakterer kan være veldig frustrerende så hadde det nok hjulpet TS langt mer å få et par oppmuntrende ord eller råd enn å bli hakka ned for å kunne tenke tanken på å jukse