View Single Post
Hei!

Jeg lurer på hvordan man skulle gått frem, eventuelt hvor lete etter personer som er villige/kvalifisert til å gjøre dette med uekte legitimasjon. Jeg trenger 6 på Norsk og Engelsk Skriftlig

Jeg er nå snart 30 med med en drøm, om å bli lege. Da trenger man 6.8 i snitt, det vil si 6 i alle fag og 5 i 2. Utlandet er ikke aktuelt dersom jeg søker med 23/5 regelen og den akspeteres ikke i utlandet.

Desverre har jeg dystleksi, og jeg kan ALDRI få 6 i Norsk bokmål og engelsk skriftlig ( har fritak for nynorsk ). Jeg har nå prøvd 6 halvår på rad, altså 12 eksamener. Jeg får ikke mer en 3 - 4 hver gang pga oppsette, skrivefeil og sammenhengen er totalt ubrukelig.

Jeg har derimot 6 i ALLE andre fag. Jeg har 6 i kjemi, 6 i biologi, 6 i fysikk og alle fagene som en lege faktisk har nytte av. Jeg stråler med 6 i norsk og engelsk litteraturhistorie muntlig så det står ikke på kunnskapen, det står kun på evnen til å skrive det ned på papir. Viljestyrken er på plass men pga min '' sykdom'' klarer jeg ikke skrive akademisk nok til å få 6 på norsk og engelsk.

Jeg har de mest avanserte retteprogrammene, men til og med de er ikke gode nok til å øke karakteren min.
Noen tips?

Mvh en som bare vil hjelpe syke mennesker men klarer ikke analysere et dikt bra nok på papir.
Sist endret av Kehum; 14. desember 2019 kl. 15:08.