View Single Post
1 ja, å ikke stole på vitenskapen er ikke et alternativ.

2 ja det er de, men slik som ting er nå kommer det ikke til å skje. Mennesker er så preget av miljøet de lever i at de ikke er i stand til skape endringer før miljøet de lever i faller sammen og ikke kan opprettholde livet de lever.
Det må altså en stor krise til før mange nok kan få nye perspektiv.

3 når jeg var ung brukte jeg mye tid på å prøve å påvirke mennesker og lære om hvordan verden fungerer og hva som kan forandres. Det ble til slutt så ensomt og belastende at det gikk ut over helsa. Derfor sluttet jeg med det.

4 fordi det rokker ved fundamentet for livet deres. Det er som om livet slik de kjenner det tar slutt rett og slett hvis vi skal redde miljøet og ironisk nok kan det faktisk også skje fordi de har denne holdningen.

5 viser til punkt 2

7 Jeg tror det er bedre å fokuserer på kollektive avgjørelser for å skape endring. Det er noe fremmedgjørende og rett og slett undertrykkende ved dette at du som enkeltperson er ansvarlige. Du kan og bør fortsatt være idealist men det er bedre å utfordre maktrelasjonene som definerer livet ditt enn å ta verdens problemer på dine skuldrer.

8 Det er en god idé. Slik kan man også legge grunnen for en verden med mindre konflikter.

9 Siden de er en del av problemet tror jeg ikke de kan gjøre noe særlig.

10 Kjønn og alder og at hun er annerledes nok til at de grunneste sjelene hater henne i ren refleks. I tillegg vil hun jo muligens ødelegge drømmen om det falske og behagelig middelklasselivet.

12 Prøver å være sterk og ha energi til å støtte andre mennesker.