View Single Post
Sitat av orbeck Vis innlegg
Utlendinger har som regel en oppvekst eller en familie som har oppvekst i dårlige kår og muligens krig. Oppdragelsen og religionen deres er så forskjellig og mye sterkere enn vår. Det er lett for utlendinger å gjøre ting her i Norge, som kanskje er greit i hjemlandet, men som er helt ut av det blå i Norge. Hvis utlendinger kommer til Norge for å leve et bedre liv, er dem nødt til å venne seg til norske regler og normer.

Jeg er også HELT enig av at nordmenn har veldig lett får å tenke vonde tanker om utlendinger. Selv er jeg ingen rasist, men har en del meninger om innvandringspolitikk.
Vis hele sitatet...
Nå må du være litt forsiktig :P Jeg tror neppe at utlendinger flest har vokst opp i dårlige kår! Tak over hodet, mat på bordet, skoleutdanning, helseordning, stipendiater hvis nødvendig...

Jeg har møtt på flere etnisk norske som har hatt en strengere oppdragelse enn ikke-etnisk-norske unger... visa-versa...

Det finnes ikke et menneske som mener at norske regler og normer ikke skal gjelde! Som regel så er det de samme reglene som de dem har i hjemlandet sitt... (bare med mildere sanksjoner hvis det er brudd på reglene)...

Kjenner til mange ikke-etnisk-norske som selv vil være ganske enig med deg i at innvandringspolitikken er på bærtur akkurat nå! Dette er IKKE innvandrernes feil! For tbh... Norge kan ikke kreve å kun ta inn f.eks. fra Libya skal kun de som har ingeniør, lege, jus, tannlege utdanning få lov til å komme... Vi kan heller ikke f.eks. kreve å hente KUN ikke-muslimer fra et annet land.

Det finnes 2 typer innvandrere...
1. Den generele innvandrerfamilien (Far, Mor, Barn)
Far jobber så mye han kan og mor passer på ungene (kanskje litt ekstra arbeid/voksenopplæring)... Problemet er ikke far og mor, for far og mor er praktfulle eksemplarer på hardtarbeidene mennesker... Problemet er f.eks. når sønnen vokser opp med en gjeng andre utlendinger, som regel med samme kultur/språk/religion... det blir på en måte likt som i hjemlandet... Plutselig kan sønnen finne på noe galt, men da er det jo ikke en utlending som har begått et lovbrudd, men et menneske som har begått et lovbrudd...

Alle kan gjøre feil, men jeg har merket en ting med Media idag, gjør en utlending noe galt,,,, så skal det være så stort og oppblåst, at det til tider er ork å lese hele artikkelen!

Sier ikke at de ikke gjør det samme med nordmenn, men det blir veldig sånn dratt langt, hvis dere forstår hva jeg mener... veldig sliten og veit ikke helt hvordan jeg skal formulere meg helt riktig, så jeg bare avsluter nå jeg!

God 17 Mai feiring btw