View Single Post
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av zevz Vis innlegg
Ang innlegget til trådstarter så kjenner jeg meg litt igjen, men det er for det jeg drar alle under samme kam, det er fort gjort og ikke så rart når jeg har for det meste dårlig erfaring med utlendinger, har to venner som er fra tyrkia og de er hyggelige og det er en på institusjonen jeg er på som er hyggelig, kan ikke se for meg at disse skal lage bråk.

Men, på en annen side, med unntak av de 3 så har jeg BARE DÅRLIGE ERFARINGER.
Har blitt ranet av utlendinger 2 ganger og nesten blitt ranet en gang.
pluss at jeg har hørt utallige historier fra venner om at de har blitt banket uten grund osv osv
Vis hele sitatet...
Dette er ikke noe angrep på deg, men innlegget ditt avslører noe ganske grunnleggende om hvordan vi danner oss inntrykk eller fordommer. Hva med størsteparten av innvandrerne du har sett; nemlig de som går forbi deg på gata, jobber i butikkene du handler i eller på andre måter er rundt deg og ikke gjør noe ut av seg, akkurat som etniske nordmenn? Du kjenner to hyggelige innvandrere, har hatt dårlig erfaring med en håndfull, men overser glatt den andelen som gir et helt nøytralt inntrykk. Det er bare de som skiller seg ut negativt eller positivt folk flest later til å ta med i regnestykket når de skal gjøre seg opp en mening.

Ps. Man kan bli sjokkert over hvor mange menn med mørkere hudfarge som går trilleturer med barna sine hvis man først legger merke til dem.