View Single Post
Folie à deux
477
Sitat av Samael99 Vis innlegg
Hei!
Hvis jeg f.eks får en viss Mengde Sobril på Resept, la oss si 100, Så kan Apotek Teknikneren se meldingen fastlegen har skrevet om utlevering til meg "Kan kun hentes 25 stk hver uke"
"Kan hente 50 hver andre uke"

Jeg finner ikke noe om disse meldingene på Helsenorge , eller Kjernejournalen, (Har ikke lett veldig dypt i Kjernejournalen) Noen som vet om hvor jeg kan se disse sperrene /Meldingene/Skriv som fastlegen min legger til forskjellige resepter som Apoteket kan se klart og tydelig?

Setter pris på svar
Mvh
Vis hele sitatet...
både pasientjournal og kjernejournal. Her sier en ovenfor at du ikke mottar alt, faktisk så mottar du svært lite og gjerne bare et avsnitt av det som står skrevet om deg. Du har full rett til et fullstendig innsyn og retten til å slette absolutt alt som står der selvom det sjelden er anbefalt.

En farmasøyt kan ikke angre eller forandre en resept (selvom det gjøres rett som det er)

Jeg fikk selv utskrevet mest høye doseringer i en periode over 3 år og de bak kassen rynket aldri nesen av forskrivning på kanskje 100 xanor hver uke pluss en del andre ting. Uten å ha en eneste kilde så tror jeg du nå sende inn et kall eller søknad på at du ønsker at alt som er skrevet om deg - da alt fra det private som offentlige blir tilgjengelig