View Single Post
Sitat av Wolisf Vis innlegg
Ble blackout drita noen dager siden, kort fortklart sovna jeg og en kar tok tlf og begge bankkorta. Tror dt var en narkis jeg var med tidl på dagen. Bankorte er sperra. Problemet er at jeg ikke har find my iphone på tlf, og koden er ganske enkel, så alle bilder, apper osv er der. Men vært inne på icloud og slette alt, der kunne man logge av icloud fra telefonen og. Er det noe mer jeg kan gjøre?

Har sperra mobilabb mitt på telefonen og, sim kortet er der. Noen med lignende historier? Vet ikke hvordan mer kan han misbruke den?

Problemet er at vippsen min ikke er sletta. Må jeg gjøre det? Har 2kr på konto, og kortet der er sperra.
Vis hele sitatet...

Først og fremst, har du bedt icloud slette enheten så vil ikke dette skje før den har kontakt med internett og apple sine tjenester, du kan alstå ikke stole på denne løsningen.

Vipps fungerer ved at det trekkes penger direkte fra kontoen når du sender vennebetaling... Som vil si at sperre kortet ditt hjelper nada. Du er pliktig rapportere til vipps så fort du skjønner mobilen din er stjelt, ellers kan du risikere dekke tapet selv.

Mitt råd er følgende:

1) Politi anmeld saken, ja kanskje dem henlegger den men du kan sende kopi av anmeldelsen til telia/ice/telenor og be dem blokkere imei nummeret i nettverket dems.. Da blir telefonen ubrukelig i norge. Vil du være ekstra jævlig så sender du den til apple også, dem kan nemmelig sperret telefonen for bruk fullstendig men krever ofte kvittering i tillegg til anmeldelse.

2) Login på alle sosiale medier og tjenester du bruker, skift passord og logg av alle enheter fra min side. BankID appen sperrer du i nettbanken.

3) Lær av feilen din
Sist endret av HmmSkeptisk; 20. mars 2023 kl. 21:25.