View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av stepry Vis innlegg
Alle republikanerne? Du ser fortsatt ikke problemet med generaliseringen din?
Vis hele sitatet...
Stråmann. Det jeg faktisk sa var: "det er ikke nytt at republikanere lyver om politiske motstandere".

Eller har du glemt f.eks. birther-konspirasjonsteoriene om Obama?

Sitat av stepry Vis innlegg
Når du er polarisert, så søker du etter unnskyldninger til å plassere meningsmotstandere i "gruppen du ikke liker". Du har allerede gjort dette med meg.
Dersom noen prøver å oppnå en litt dypere diskusjon rundt politisk betente samtaleemner - så er du en av de som saboterer potensialet til å kunne oppnå en konstruktiv diskusjon. Du bidrar til å gjøre ting værre fremfor å prøve å gjøre ting bedre. Forstår du ikke at trenden mot økt polarisering er nødt til å snu? Vi er avhengige av å kunne ha en konstruktiv dialog med meningsmotstandere for å unngå at konflikten eskalerer ytterligere.
Vis hele sitatet...
Og du vet dette fordi du har gjort alt du kan for å tilrettelegge for diskusjon? Du har unngått å tillegge folk meninger (som du er så veldig opptatt av), svart ærlig på spørsmål, forholdt deg saklig?

Det er grunnen til at denne offerrollen er så gjennomskuelig. Hvis du hadde tatt en av mange oppfordringer til å debattere skikkelig, hadde det ikke vært noe problem. I stedet har du valgt å legge deg på et nivå bestående nesten utelukkende av hersketeknikker og usaklighet. Det er opp til deg, men det er som sagt ikke vanskelig å gjennomskue når du vrir deg i hendene minuttet etterpå.

Det er jo litt artig ironi i spill, da. Hvis jeg virkelig var så opptatt av å forfølge deg som du prøver å gi inntrykk av, ville du kunne gjøre dette mye vanskeligere for meg hvis du valgte å opptre mer ryddig. Så flaks for meg.