View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Jeg tror de som mener det er usannsynlig at det er noe galt med Biden sine fakulteter misforstår motivet til oss som uttrykker bekymringen for det.

Det er ikke fordi jeg holder med republikanerne, det er fordi det er oppriktig bekymringsverdig å la en mulig kognitivt svekket demokrat sitte ved makten og da også gi Trump en mye større sjanse til å vinne igjen i 2024.
Og selv om han ikke skulle være kognitivt svekket eller ha Alzheimers så virker det såpass sannsynlig for dem som bare ser talefeil- eller setningssnuble-compilations og da blir demens-narrativet mye mer troverdig i mange amerikanere sine øyne. Da er også hele det demokratiske partiet svekket kraftig i manges øyne, og hva risikerer USA da i 2024?



Som pi sa.

Back to square one.

Derfor mener jeg at demokratene enten må bevise at han er frisk eller kjøre the 25th amendment og bytte ham ut med en som virker mer kapabel. Det handler ikke om Biden, det handler om neste valg. Og neste valg. Og neste valg. Og så videre.
Vis hele sitatet...
Det er ikke mulig for noen andre enn deg å vite hva motivasjonen din er for å ta det opp. Det jeg har sett, gjentatte ganger, er at Trump-fans (her snakker jeg om fans i og utenfor USA, ikke moderate) ustanselig hevder Biden er senil. Forståelig, ikke sant? De har sikkert god grunn, og vil bare gjøre oppmerksom på et potensielt problem! Derfor er det noen ting som er litt rare:

1) Ingen ser ut til å ha gjort noe samstemt forsøk på å finne ut om det stemmer i det hele tatt. Dvs: flere har prøvd å etterspørre denne informasjonen, og fått servert Youtube-URL-spaghetti i stedet.

2) Det var/er ikke snakk om et fnugg av kritikk til egen leir, særlig gitt at Trump er en vandrende psykiatrilærebok. Dette skal ikke tolkes til Bidens forsvar: poenget er at hvis man har et problem med f.eks. usammenhengende tale, men ikke med Trump, så er dette selvmotsigende. Hvis man ganske enkelt misliker Biden, får man gjøre det, men da får man også være ærlig om motivasjonen eller mangelen derpå.

3) De nekter å oppføre seg i en debatt, eller debattere overhodet. Dette inkluderer slike ting som å ha et forhold til hvilke data man baserer synspunktet sitt på, hvor man har dataen fra, hvordan man presenterer den, hvordan man argumenterer for den, hvordan man imøtegår motargumenter, osv. Erfaringen min er at man som regel rekker å spørre første spørsmål om utdyping eller kilder, før man artig nok blir avfeid som "partisk" eller elitistisk.

Følgelig er det lett å mistenke at disse folkene ikke egentlig bryr seg om Biden er senil eller ikke, men har plukket opp memen fra Fox News/tilfeldig mediepersonlighet og gjengir den for å vise gruppetilhørighet. Virtue signalling, om du vil.

Nå sier jeg ikke at dette gjelder deg, men jeg vil gjerne være tydeligst mulig på hvorfor folk kan mistenke at du har bakenforliggende motiver.
Sist endret av robhol; 15. november 2021 kl. 20:34.