View Single Post
Sitat av tadada Vis innlegg
Yppereste ville jo vært å få leid eller kjøpt et område av f.eks. Statskog eller eier. Men dersom jeg ikke gjør det, og tar meg fritt til å gjøre slik jeg vil(med visse forbehold og vanlig skogvett) så må jeg ærlig si at jeg ikke hadde følt meg så jævlig.
Vis hele sitatet...
Synes absolutt ikke det er så jævlig nei, men det er vel litt surt om gamma di blir revet. Mellomtingen mellom alternativene er å spørre om lov.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Allemannsretten sikrer vår bruksrett og grunneiers råderett. Og derfor er det helt i tråd med allemannsretten å sette opp telt i opp til 3 døgn men ikke tillatt å bygge gammer, gapahuk eller på annen måte forringe annen manns land.

For det du og jeg kaller skog og natur, det er andre folks levebrød og det som bringer salt i suppa og mat på bordet. Det er lett å glemme at der vi ser skog og natur, så er den skogen og naturen arbeidsplassen til andre. Noe de forvalter, og legger ned tid og ressurser på slik at de kan høste av ressursene på en skånsom måte.
Vis hele sitatet...
Jeg er grunneier, så du trenger ikke å fortelle meg dette. Jeg mener også dialog og respekt er fint, flott og bra, men jeg synes det er en vesensforskjell i å eie en bil og å eie natur.