View Single Post
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Helt klart er det massive individuelle forskjeller. Men jeg er nok uenig i at man kan tørke seg i ræva med dem, siden dem likevel gir en viss pekepinn, staker ut en "viss kurs", slik at vi vet hvor "stort" potensialet er og hva det betyr i prakisis så og si.

Det som slo meg litt var de mange forskjellene i resultater fra undersøkelse til undersøkelse. Er dette resultat av en politisk eller økonomisk styrt selektiv forskning lurer jeg fælt på - eller som vi alle håper kanskje resultat av en nøytral og objektiv og unbiased forskning?
Vis hele sitatet...
Tror heller det er snakk om velmente forsøk i vitenskapens navn på å kartlegge noe vi rett og slett ikke har mulighet til å kartlegge med en numerisk modell.

Jeg kunne f.eks laget en liste, der jeg etter personlig erfaring og generell kunnskap rangerte avhengighet, og den ville helt garantert se annerledes ut enn din. Ikke fordi en av oss nødvendigvis vet bedre, men fordi vi sitter på ulike erfaringer, eller vektlegger aspekter ved like erfaringer forskjellig.

Det må med andre ord subjektive faktorer med for å få et svar, og da blir det svært vanskelig. Men nå glir det vekk fra heroin og over på narkotikaavhengighet her. Tar gjerne denne delen av diskusjonen videre i en ny tråd.
Sist endret av Tøffetom; 8. desember 2012 kl. 16:15.