View Single Post
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Og hvorfor skal jeg ikke dra inn tobakk og alkohol? For å sitere Felix Poker, "Ren heroin, administrert i fornuftige doser, er ikke fysisk skadelig på lik linje med alkohol". Hvis du helt alvorlig mener at drikkekulturen både her og i mange andre land (f.eks England), da er du på bærtur. Du bør antagelig søke opp litt informasjon over hva overstadig drikking i helger kan gjøre med kropp og sinn. Det er hevdet at å drikke litt hver dag er bedre enn å drikke slik de fleste nordmenn gjør ute på byen i helgefylla. Rent toksisk kan du umulig si at det er sunnere enn heroin. Alkoholisme er faktisk en meget utbredt lidelse i vårt samfunn. Alt i alt regner man med at ca. 8 % av Norges befolkning, kvinner og barn iberegnet, har alkoholproblemer. Ett til to tusen mennesker dør av sykdommer knyttet til alkoholmisbruk i Norge per år. I Frankrike er tallet anslått til 40 000 per år og i USA 205 000 per år. Jeg trenger nødig å liste opp bivirkningene og komplikasjonene ved misbruk av alkohol? Og tro du meg, det er er så mange der ute som drikker med tanken i bakhodet at "det er jo bare en pils".

En liten illustrasjon:
https://imma.gr/21030

Og en til vedrørende hva som regnes mest skadelig:
http://www.thelancet.com/journals/la...magesLink=true

Det jeg vet med sikkerhet er at min far, som er/var alkoholiker, har ødelagt sine indre organer nærmest fullstendig ved å gå på fyllekuler i seks måneder om gangen. Jeg prøver ikke å forsvare noe som helst. Poenget med denne tråden var å opplyse, gi informasjon og råd til andre. Hvis du vil ha en debatt vedrørende dette temaet finnes det i delen kalt "rusdebatt".
Vis hele sitatet...
Har jeg noen gang sagt at misbruk av alkohol er helt ok? Har jeg noen gang sagt noe om drikkekultur her til lands eller andre land? Sa jeg noen gang at du ikke skulle dra inn alkohol? Nei! Så hvor du drar det ifra at jeg syns ditt og datt om det og det skjønner jeg ikke, og jeg er fullstendig klar over hva overstadig drikking gjør med folk, jeg er fullstendig klar over hva alkoholisme gjør med folk, og jeg er fullstendig klar over bivirkningene med alkohol, men hvis du sitter her å sier at alkohol misbruk er mer skadelig enn haroin misbruk så står det her at Heroin, crack og crystal meth er det mest skadelige på individet(brukeren), mens alkohol, heroin og crack er det mest skadelige på folk rundt, alkohol er det 4. mest skadelige rusmiddelet på brukeren, det er tatt fra samme forskning som den grafen du linka til, hvor du også forsåvidt ser at dødsfall direkte pga rusmiddelet, og dødsfall relatert til rusmiddelet er mer på heroin enn alkohol. Så ja, jeg tar meg heller en fyllekule i helga enn en "heroinkule" om dagen, og ja, jeg tar heller en drink/øl om dagen enn en dose heroin om dagen. Jeg er ikke ute etter noe debatt jeg, det var du som begynte og nærmest trekke konklusjoner om hva jeg vet om diverse ting, og hva jeg mener, da må jeg få kunne svare for meg.

Nå er jeg ferdig, beklager at jeg leda tråden OT, håper den fortsetter som en informativ og rådgivende tråd